Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 08:54Inte i mitt fall i alla fall. jag brukar köra i ett lager kortärmat och kortbent när andra har tre lager och jag dricker, enligt denna diskussionen, mer än de flesta.
Inte i mitt fall i alla fall. jag brukar köra i ett lager kortärmat och kortbent när andra har tre lager och jag dricker, enligt denna diskussionen, mer än de flesta.
Quote from Lena O on 4 May 2010, 09:14Marku: "En annan myt är att det är "försent" att dricka när man är törstig" är ingen myt precis men det är fel forumulerat.
Är du törstig har du väntat en aning för länge.
Hjärnan registrera inte törst förrens det råder 2% vätskeförlust.
Marku: "En annan myt är att det är "försent" att dricka när man är törstig" är ingen myt precis men det är fel forumulerat.
Är du törstig har du väntat en aning för länge.
Hjärnan registrera inte törst förrens det råder 2% vätskeförlust.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 09:48Jag brukar bli törstig när jag cyklar med öppen mun.
Jag brukar bli törstig när jag cyklar med öppen mun.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:12bra sätt att få i sig lite extra protein också
bra sätt att få i sig lite extra protein också
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:21Andrew +1.
Andrew +1.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:58Som oftest så drikker man for lite, og da spesielt når en deltager på ritt. Det er ikke altid lett å ta opp flasken når en ligger i rullen med et bakdekke til han/hun 20 cm. forrand og det går i 35-45 km/t. Da venter man til oppover. eller det roer seg
Som oftest så drikker man for lite, og da spesielt når en deltager på ritt. Det er ikke altid lett å ta opp flasken når en ligger i rullen med et bakdekke til han/hun 20 cm. forrand og det går i 35-45 km/t. Da venter man til oppover. eller det roer seg
Quote from Lena O on 4 May 2010, 13:14Anders: När tror du att hjärnan registrera törst då?
Anders: När tror du att hjärnan registrera törst då?
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 15:01Lite styvt två 0,75-flaskor på 15 mil för mig. Snittfart runt 30 i klunga.
Lite styvt två 0,75-flaskor på 15 mil för mig. Snittfart runt 30 i klunga.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 15:02Jag tror (utan att nyligen dubbelkollat noga) att man känner törst för att ett hormon påverkas då natriumhalten i blodet blir för hög. Hypotalamus är inblandat i detta, och styr dessutom hur njurarna återabsorberar mer eller mindre av de stora mängderna p
Jag tror (utan att nyligen dubbelkollat noga) att man känner törst för att ett hormon påverkas då natriumhalten i blodet blir för hög. Hypotalamus är inblandat i detta, och styr dessutom hur njurarna återabsorberar mer eller mindre av de stora mängderna p
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 15:33Har just snabb-dubbelkollat, och det är kanske mer komplicerat än så. Det finns en massa andra besläktade mekanismer, som känner av t ex blodvolym.
www.hus75.se/host/DFM2M2D1gang.doc.
Har just snabb-dubbelkollat, och det är kanske mer komplicerat än så. Det finns en massa andra besläktade mekanismer, som känner av t ex blodvolym.