Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 13:45Till träning kör jag mest med vatten, och så gel för energi. Då slipper man hela tiden skölja tänderna med söt dryck. Bättre att käka och sedan skölja ner med vatten.
På cykellopp kör jag nästan bara med sportdryck (PowerBar i mitt fall). På långa lopp so
Till träning kör jag mest med vatten, och så gel för energi. Då slipper man hela tiden skölja tänderna med söt dryck. Bättre att käka och sedan skölja ner med vatten.
På cykellopp kör jag nästan bara med sportdryck (PowerBar i mitt fall). På långa lopp so
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 14:11Drick 1/2 liter i timmen. Dricker du mer pissar du bara ut det. försök ha ett jämnt vätske intag.
Drick bara vanligt vatten. Tycker du det är svårt att dricka vanligt vatten så ha i något för smakens skull.
Drick 1/2 liter i timmen. Dricker du mer pissar du bara ut det. försök ha ett jämnt vätske intag.
Drick bara vanligt vatten. Tycker du det är svårt att dricka vanligt vatten så ha i något för smakens skull.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 16:02När vi ändå är inne på ämnet dryck: Stilpolisen förespråkar små flaskor (500 ml). Större flaskor än så behövs inte, åtminstone inte under träning eftersom det vimlar av mackar, kyrkogårdar och andra ställen där man kan stanna till och äta en munsbit av nå
När vi ändå är inne på ämnet dryck: Stilpolisen förespråkar små flaskor (500 ml). Större flaskor än så behövs inte, åtminstone inte under träning eftersom det vimlar av mackar, kyrkogårdar och andra ställen där man kan stanna till och äta en munsbit av nå
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 16:15En flaska på fem timmar distans och mer om det rullar fortare/ är varmare.
En flaska på fem timmar distans och mer om det rullar fortare/ är varmare.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 16:17Jag äger inte ens någon 0.5 l flaska, helt värdelös storlek enligt mig.
Jag äger inte ens någon 0.5 l flaska, helt värdelös storlek enligt mig.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 16:18Har du ingen langning?
Har du ingen langning?
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 17:02Du måste själv komma underfund med hur mycket DU behöver!
Hur mycket andra dricker, är ganska ointressant tycker jag.
Alla är olika.
En myt är att man måste dricka lika mycket som man svettas.
En annan myt är att det är "försent" att dricka när man är
Du måste själv komma underfund med hur mycket DU behöver!
Hur mycket andra dricker, är ganska ointressant tycker jag.
Alla är olika.
En myt är att man måste dricka lika mycket som man svettas.
En annan myt är att det är "försent" att dricka när man är
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 17:08Hade förmånen att cykla lite med vår OS-guldmedaljör på Mallis för några år sen. Hade han mer än 2 dl vatten i flaskan visste man att han tänkte köra längre än de stipulerade 5 timmarna...
Hade förmånen att cykla lite med vår OS-guldmedaljör på Mallis för några år sen. Hade han mer än 2 dl vatten i flaskan visste man att han tänkte köra längre än de stipulerade 5 timmarna...
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 20:50Jag behöver dricka en hel del. Minst en halvliter i timmen. Läste i Kadens om ett gäng från Malmö som hade med sig 4L (för att slippa stanna för ofta.) Men var får man plats med 4L på en racer? Visst, det finns vattenryggsäckar, men vill helst slippa det.
Jag behöver dricka en hel del. Minst en halvliter i timmen. Läste i Kadens om ett gäng från Malmö som hade med sig 4L (för att slippa stanna för ofta.) Men var får man plats med 4L på en racer? Visst, det finns vattenryggsäckar, men vill helst slippa det.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 22:40Kanske samma personer som har väldigt mycket kläder på sig och behöver dricka väldigt mycket ... ?
Kanske samma personer som har väldigt mycket kläder på sig och behöver dricka väldigt mycket ... ?