Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur mycket bör man ha tränat ... …
You need to log in to create posts and topics.

..... för att våga sig på Tjejvättern eller första etappen av Ride of Hope ? Förutsättningarna är en 47-årig kvinnokropp med halvdåliga knän, tidigare aldrig varit någon soffpotatis men inte heller aktivt idrottande. Sedan drygt tre år tillbaka lite mer r

nej, nej kör i år.

Du har ju flera månader kvar och cykla på. Du hinner skrapa ihop många träningsmil under april och maj

Du bor ju i Lund. Då säger vi att du kan cykla halva mars också...

Annika, kul att du vill börja cykla! Klart du klarar det, försök att börja cykla ute så tidigt som möjligt nu. Cykla kortare rundor på 2-3mil 2 dagar i veckan med ett längre pass på 5-6mil på helgen. Känn efter och öka försiktigt. Sen det viktigaste tips

Cykling är bra för knäna! Om du sitter rätt på cykeln!
Klart att du klarar Tjejvättern! Du har ju massor av tid att träna, flera månader!

Hej Annika!

Klart att du ska cykla. Du lägger ju redan en massa tid på spinning, vilket är kanonbra försäsongsträning för utomhuscykling. Och som sagt, utesäsongen här i Skåne börjar ju vilken dag som helst.

Mvh Janne

Klart att du ska köra i år!

Tack för all uppmuntran 🙂 , det är nästan så att jag vill plocka fram cykeln med en gång nu när det är lite småsoligt här i Skåne. Tänkte byta trampor första bara så att jag får riktiga cykeltrampor. Tack för träningstipsen också, jag ska se vad jag ka

Det fixar du!

vad har du för cykel?