Quote from Guest on 30 December 2007, 21:22Rejält förkyld så det blir inte mycket träning, men man funderar ju lite inför nästa år. I år har jag fått ihop drygt 240 träningspass (styrka + löpning + cykel + simning + yoga + skidor). Det blir knappt 5 pass i veckan i snitt. Oftast en grej per dag, m
Rejält förkyld så det blir inte mycket träning, men man funderar ju lite inför nästa år. I år har jag fått ihop drygt 240 träningspass (styrka + löpning + cykel + simning + yoga + skidor). Det blir knappt 5 pass i veckan i snitt. Oftast en grej per dag, m
Quote from Funbeat user on 30 December 2007, 21:32Vad vill du egentligen med din träning?
Vad vill du egentligen med din träning?
Quote from Lars Mörrby on 30 December 2007, 21:37David,
jag är väl inte särskilt stark, men har kört styrketräning sedan 79. Jag vill inte tappa de där stackars musklerna jag har kämpat mig till. Samtidigt vill jag få bättre kondition. Jag skulle tex vilja kunna springa en mil i 5-minuters tempo. Jag f
David,
jag är väl inte särskilt stark, men har kört styrketräning sedan 79. Jag vill inte tappa de där stackars musklerna jag har kämpat mig till. Samtidigt vill jag få bättre kondition. Jag skulle tex vilja kunna springa en mil i 5-minuters tempo. Jag f
Quote from Funbeat user on 30 December 2007, 21:44Är muskelvolym eller effektiva muskler högsta prioritet?
Ska cykla eller springa effektivt och fort får du släppa volymkravet.
Jag hade satsat på effektiva muskler som inte är så volymiösa och slopat styrketräningen med vikter.
Du kan lägga in tunga in
Är muskelvolym eller effektiva muskler högsta prioritet?
Ska cykla eller springa effektivt och fort får du släppa volymkravet.
Jag hade satsat på effektiva muskler som inte är så volymiösa och slopat styrketräningen med vikter.
Du kan lägga in tunga in
Quote from Urban Nilsson on 30 December 2007, 21:47När jag styrketränade sades det att man kunde bibehålla det man byggt upp med två enkla pass i veckan.
Ska du utveckla din löpning bör du springa minst 3 ggr i veckan. Ska den bara bibehållas räcker två.
Flera triathletscheman jag sett har 9-11 pass per
När jag styrketränade sades det att man kunde bibehålla det man byggt upp med två enkla pass i veckan.
Ska du utveckla din löpning bör du springa minst 3 ggr i veckan. Ska den bara bibehållas räcker två.
Flera triathletscheman jag sett har 9-11 pass per
Quote from Lars Mörrby on 30 December 2007, 22:19Coltings träningscamp 31/5-3/6 lät kul, men då måste man nog komma i form lite först...
Ok, 5 träningsdagar per vecka och två vilodagar.
3-4 löppass (långdistans typ 15km, intervall/backe 5km, kortare teknikpass typ 5km, ev halvdistans 8-10km)
2 styrkep
Coltings träningscamp 31/5-3/6 lät kul, men då måste man nog komma i form lite först...
Ok, 5 träningsdagar per vecka och två vilodagar.
3-4 löppass (långdistans typ 15km, intervall/backe 5km, kortare teknikpass typ 5km, ev halvdistans 8-10km)
2 styrkep
Quote from Håkan Öhling on 30 December 2007, 23:21Börje, jag är helt övertygad om att du får stor nytta av de olika träningsformerna. Simningen ger dig en bättre löpkondition tex. Det du behöver träna på i löpningen är intervaller i någon enkel form (behöver inte överdrivas!) för att bli lite snabbare. D
Börje, jag är helt övertygad om att du får stor nytta av de olika träningsformerna. Simningen ger dig en bättre löpkondition tex. Det du behöver träna på i löpningen är intervaller i någon enkel form (behöver inte överdrivas!) för att bli lite snabbare. D
Quote from Funbeat user on 31 December 2007, 00:18Höga mål är alltid bra! Fast det program du beskriver Börje gäller på ett par års sikt va? Bättre löpare borde du väl bli med fler/hårdare löppass än du kör nu? Fast ökar du för mycket blir du troligen skadad (fast vill man bli bättre fort så är man kansk
Höga mål är alltid bra! Fast det program du beskriver Börje gäller på ett par års sikt va? Bättre löpare borde du väl bli med fler/hårdare löppass än du kör nu? Fast ökar du för mycket blir du troligen skadad (fast vill man bli bättre fort så är man kansk
Quote from Lars Mörrby on 1 January 2008, 17:52Jag förstår hur du tänker Torbjörn - det är helt riktigt att familj och jobb ofta hindrar träningen, så man skall nog passa på när man kan. Frågan är väl då hur man prioriterar. Har man lyft skrot två gånger och sprungit två gånger en vecka och får en stu
Jag förstår hur du tänker Torbjörn - det är helt riktigt att familj och jobb ofta hindrar träningen, så man skall nog passa på när man kan. Frågan är väl då hur man prioriterar. Har man lyft skrot två gånger och sprungit två gånger en vecka och får en stu
Quote from Håkan Öhling on 1 January 2008, 23:11Eftersom jag tränar triathlon och karate skulle jag vilja träna ca 12 pass per vecka (3 per sport) vilket är omöjligt med min situation. Jag har lärt mig att "underhållsträna" fungerar bra, dvs bara köra ett kort pass på en eller två veckor. Styrketräning
Eftersom jag tränar triathlon och karate skulle jag vilja träna ca 12 pass per vecka (3 per sport) vilket är omöjligt med min situation. Jag har lärt mig att "underhållsträna" fungerar bra, dvs bara köra ett kort pass på en eller två veckor. Styrketräning