Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 18:47och oboy efteråt
och oboy efteråt
Quote from Jonas Täng on 30 August 2010, 22:07Det är inte bara energi som ska klämmas i. Vätskan är också viktig!
Det är inte bara energi som ska klämmas i. Vätskan är också viktig!
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 22:07Henrik Thunberg. Normalt sier man at kroppen kan lagre ca. 2000 kcal. kolhydrat i muskel-lever-blod. Det er allerede lagret i kroppen ved normal kost dagene før.
1 time før trening/start spiser du et måltid ca.1/2 kg =1500 kcal.
Du sier du forbruker 10
Henrik Thunberg. Normalt sier man at kroppen kan lagre ca. 2000 kcal. kolhydrat i muskel-lever-blod. Det er allerede lagret i kroppen ved normal kost dagene før.
1 time før trening/start spiser du et måltid ca.1/2 kg =1500 kcal.
Du sier du forbruker 10
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 15:49Hej Johan.
"Hur hanterar du hungerkänslor under så pass lång tid?"
Ja tror att det dels är en personlighets fråga. Vad är att vara hungrig. Sen en träningsfråga och då rent fysiologiskt och att man tränar på att vara utan tillför energi. Och på jobbet
Hej Johan.
"Hur hanterar du hungerkänslor under så pass lång tid?"
Ja tror att det dels är en personlighets fråga. Vad är att vara hungrig. Sen en träningsfråga och då rent fysiologiskt och att man tränar på att vara utan tillför energi. Och på jobbet
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 16:00Jag har nyligen upptäckt Snickers förträfflighet som cykelgodis. Förutom tokvarma dagar då.
Jag har nyligen upptäckt Snickers förträfflighet som cykelgodis. Förutom tokvarma dagar då.
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 18:27"Jag har nyligen upptäckt Snickers förträfflighet som cykelgodis. Förutom tokvarma dagar då."
Nej där har du en poäng. Under tokvarma dagar så kanske inte snickers är optimalt. Men det är å andra sidan ingen chokladbaserad bars.
Choklad och tokvarma daga
"Jag har nyligen upptäckt Snickers förträfflighet som cykelgodis. Förutom tokvarma dagar då."
Nej där har du en poäng. Under tokvarma dagar så kanske inte snickers är optimalt. Men det är å andra sidan ingen chokladbaserad bars.
Choklad och tokvarma daga