Quote from Guest on 12 August 2010, 05:57Idag innan löpningen vägde ja mig vägde då 116 kilo sprang 7 km på 40 min och sen cyklade 1 mil på 20 min och vägde 113 kilo efter..
kan man gå ner så mycket i vättska? ja drack 1 liter under det passet med...
Idag innan löpningen vägde ja mig vägde då 116 kilo sprang 7 km på 40 min och sen cyklade 1 mil på 20 min och vägde 113 kilo efter..
kan man gå ner så mycket i vättska? ja drack 1 liter under det passet med...
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 06:07Ja, det kan du, uppenbarligen.
Ja, det kan du, uppenbarligen.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 06:56Inte för att jag vill uppmuntra ett sådant beteende men för mig blir det nog cirka ett kilos diff på en timmes skapligt hård träning. Å andra sidan väger jag lite mindre (55-56 kg). På Lidingöloppets sida fanns lite statistik om hur mycket deltagarna i sn
Inte för att jag vill uppmuntra ett sådant beteende men för mig blir det nog cirka ett kilos diff på en timmes skapligt hård träning. Å andra sidan väger jag lite mindre (55-56 kg). På Lidingöloppets sida fanns lite statistik om hur mycket deltagarna i sn
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 07:40Jag svettas ca 1 l/h vid normalt väder. Så 3 l på 2h är väl inte helt orimligt.
Jag svettas ca 1 l/h vid normalt väder. Så 3 l på 2h är väl inte helt orimligt.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 08:20inget ja tänker på så bara reflektera det på passet igår att mista 3 kilo på en timma i vätska så bara nyfiken 🙂
inget ja tänker på så bara reflektera det på passet igår att mista 3 kilo på en timma i vätska så bara nyfiken 🙂
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 08:31sen bränner du även en hel del glykogen under passet. Allt är inte vatten 🙂
En vältränad person kan lagra ~25g glykogen per kg muskelmassa (samt att levern kan lagra ytterliggare 150-300g. Under en timmes arbete så tömmer du nog hälften av dessa depåer.
sen bränner du även en hel del glykogen under passet. Allt är inte vatten 🙂
En vältränad person kan lagra ~25g glykogen per kg muskelmassa (samt att levern kan lagra ytterliggare 150-300g. Under en timmes arbete så tömmer du nog hälften av dessa depåer.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 09:20aha micke ja räkna då ut att ja tappar 2.5 kilo ca på det då så det var ju en del.. men antar att kroppen fyller på det sen .. heheh
aha micke ja räkna då ut att ja tappar 2.5 kilo ca på det då så det var ju en del.. men antar att kroppen fyller på det sen .. heheh
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 13:341 g socker binder 2,7 gram vatten.
1 g socker binder 2,7 gram vatten.
Quote from Jonas Täng on 12 August 2010, 14:10en vanlig badrumsvåg? Stod den på exakt samma ställe båda gångerna? En sådan kan visa väldigt olika siffror beroende på hur den är placerad. Och de flesta har sin i badrummet där golvet vanligen lutar lite.
Att tappa så mycket vätska på så kort tid låte
en vanlig badrumsvåg? Stod den på exakt samma ställe båda gångerna? En sådan kan visa väldigt olika siffror beroende på hur den är placerad. Och de flesta har sin i badrummet där golvet vanligen lutar lite.
Att tappa så mycket vätska på så kort tid låte
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 14:44För mig är det ganska normalt att tappa runt 3kg efter ett långpass (drygt 2h arbete) om jag inte dricker under tiden. Väger drygt 85kg.
För mig är det ganska normalt att tappa runt 3kg efter ett långpass (drygt 2h arbete) om jag inte dricker under tiden. Väger drygt 85kg.