Quote from Guest on 30 August 2013, 12:22Tänkte dra igång och träna lite (igen) och undrar lite om hur mycket kalorier jag behöver dra i mig, lite mellan tummen och finerspetsen.
Sitter still på jobbet.
Träningsmängden jag siktar på är antingen löpa ca 3.5mil/vecka samt cykla ca 35km/v
eller
L
Tänkte dra igång och träna lite (igen) och undrar lite om hur mycket kalorier jag behöver dra i mig, lite mellan tummen och finerspetsen.
Sitter still på jobbet.
Träningsmängden jag siktar på är antingen löpa ca 3.5mil/vecka samt cykla ca 35km/v
eller
L
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 12:32Prova att fylla i det här formuläret: http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open
Det kanske kan ge dig ett hum om hur du ligger till jämfört med det du äter.
Prova att fylla i det här formuläret: http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open
Det kanske kan ge dig ett hum om hur du ligger till jämfört med det du äter.
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 12:34Hur mycket väger du? Väger du runt 65 kg, så skulle du nu kunna klara dig på 2000 kcal och den träningen.
Hur mycket väger du? Väger du runt 65 kg, så skulle du nu kunna klara dig på 2000 kcal och den träningen.
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 12:51tack annika, den länken sparar jag.
Väger 75 men skall ner till 72 har jag fått för mig.
tack annika, den länken sparar jag.
Väger 75 men skall ner till 72 har jag fått för mig.
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 13:12Enligt den tabellen skulle jag ha ett beräknat energibehov på 5561kcal vilket skulle göra mig rund som en boll 🙂
Inte helt överens med den kan jag väl säga och jag skulle aldrig orka så mycket hehe
Enligt den tabellen skulle jag ha ett beräknat energibehov på 5561kcal vilket skulle göra mig rund som en boll 🙂
Inte helt överens med den kan jag väl säga och jag skulle aldrig orka så mycket hehe
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 13:43Hur i hela friden fyllde du i då? Är du säker på att det var kcal och inte kJoule du läste av 🙂
För mig stämmer den rätt bra, 1771kcal (jämfört med Harris&Benedtics 1649kcal) en vilodag.
Hur i hela friden fyllde du i då? Är du säker på att det var kcal och inte kJoule du läste av 🙂
För mig stämmer den rätt bra, 1771kcal (jämfört med Harris&Benedtics 1649kcal) en vilodag.
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 13:54Tycker att den räknaren räknar ganska högt för min del. Fick att jag skulle äta 2350 kcal, detta under en dag då jag joggar 30 minuter och cyklar till skolan (25-30 minuter enkel väg) - allt annat var som en vanlig skoldag, 9 timmar i skolan, matlagning/m
Tycker att den räknaren räknar ganska högt för min del. Fick att jag skulle äta 2350 kcal, detta under en dag då jag joggar 30 minuter och cyklar till skolan (25-30 minuter enkel väg) - allt annat var som en vanlig skoldag, 9 timmar i skolan, matlagning/m
Quote from Catharina Brattlin on 1 September 2013, 10:22Jackie, man ska inte underskatta vardagsmotionen. 🙂
Jag fick 1973 kcal resp 2374 kcal beroende på om jag har vilodag eller ej.
Jackie, man ska inte underskatta vardagsmotionen. 🙂
Jag fick 1973 kcal resp 2374 kcal beroende på om jag har vilodag eller ej.
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 12:42Kan säga att den där länken till formuläret ovan stämmer mycket bra. Har tränat och haft koll på det jag ätit under många års tid och det stämmer mycket bra med mina erfarenheter.
Kan säga att den där länken till formuläret ovan stämmer mycket bra. Har tränat och haft koll på det jag ätit under många års tid och det stämmer mycket bra med mina erfarenheter.
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 14:57Hur gör ni med ätandet då? Jämnt intag under veckan eller är det toppar med +1500kalorier på träningsdagarna för att kompensera?
Hur gör ni med ätandet då? Jämnt intag under veckan eller är det toppar med +1500kalorier på träningsdagarna för att kompensera?