Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 15:54Jag försöker äta när jag är hungrig. Det fungerar för mig. Efter ett långpass är jag oftast inte hungrig alls men dagen efter känns det ibland som om jag har ett hål imagen. Då äter jag 🙂
Jag försöker äta när jag är hungrig. Det fungerar för mig. Efter ett långpass är jag oftast inte hungrig alls men dagen efter känns det ibland som om jag har ett hål imagen. Då äter jag 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 2 September 2013, 16:24Jag följer också min hunger och det funkar jättebra för mig. 🙂
Vissa dagar blir det mer, andra mindre, men totalt sett på en vecka så landar jag nog där jag ska vara för att hålla vikten, förbli frisk och orka träna. I övrigt så har jag noll koll på hu
Jag följer också min hunger och det funkar jättebra för mig. 🙂
Vissa dagar blir det mer, andra mindre, men totalt sett på en vecka så landar jag nog där jag ska vara för att hålla vikten, förbli frisk och orka träna. I övrigt så har jag noll koll på hu
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 16:22Att räkna kalorier tror jag inte mycket på.
Väg dig samma tid en gång i veckan.
Har du gått upp så är input > output och har du gått ner är output > inputEn kalori definieras som den mängd energi det krävs för att värma ett gram vatten från 14,5 till
Att räkna kalorier tror jag inte mycket på.
Väg dig samma tid en gång i veckan.
Har du gått upp så är input > output och har du gått ner är output > input
En kalori definieras som den mängd energi det krävs för att värma ett gram vatten från 14,5 till
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 16:48Rikard; Jag har svårt (väldigt svårt) att få i mig tillräckligt med mat. Jag har ingen aning om hur mycket energi jag gör av med och hur mycket jag stoppar i mig, inga referenser. Hungerkänslorna är inte heller tillförlitliga verkar det som.
Om jag inte t
Rikard; Jag har svårt (väldigt svårt) att få i mig tillräckligt med mat. Jag har ingen aning om hur mycket energi jag gör av med och hur mycket jag stoppar i mig, inga referenser. Hungerkänslorna är inte heller tillförlitliga verkar det som.
Om jag inte t
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 21:15Jag tycker ändå att du ska använda vågen, den ljuger nästan lika lite som spegeln. 0,5 kg motsvarar ca 3500 kcal
Regelbundna måltider och varierad kost är alltid grunden. Pasta och bröd, gärna fullkorn.
Använd inte lightprodukter (oavsett om du ska upp e
Jag tycker ändå att du ska använda vågen, den ljuger nästan lika lite som spegeln. 0,5 kg motsvarar ca 3500 kcal
Regelbundna måltider och varierad kost är alltid grunden. Pasta och bröd, gärna fullkorn.
Använd inte lightprodukter (oavsett om du ska upp e
Quote from Tini Kjellin on 5 September 2013, 19:18Jag tror på våg, måttband, papper, penna och sunt förnuft. Väg dig samma tid varje dag. Tag regelbundet mått på midjan. Och skriv dagbok över vad du äter, hur mycket du sover och när du motionerar. Kombinera ihop detta och du börjar se trender.
Jag lärde
Jag tror på våg, måttband, papper, penna och sunt förnuft. Väg dig samma tid varje dag. Tag regelbundet mått på midjan. Och skriv dagbok över vad du äter, hur mycket du sover och när du motionerar. Kombinera ihop detta och du börjar se trender.
Jag lärde
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 20:01Problemet idag, när man pratar om "sunt förnuft" så har allvaret redan inletts.
Kan va så...
Problemet idag, när man pratar om "sunt förnuft" så har allvaret redan inletts.
Kan va så...