Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag är en total amatör vad det gäller tävlinglopp och det enda jag har sprungit hittills är Midnattsloppet förra året. Vad jag kände då var att det gick bra mycket lättare att springa än när man "vardagstränar" och jag kom i mål utan att jag hade tagit ut

Ja, det tycker jag. Friskt vågat är hälften vunnet!

Chansa lite och prova med utgångsfarten fyra minuter per kilometer.

"Man måste gå för långt för att veta hur långt man kan gå...".

Någon gång måste du ju testa hur hårt du kan gå på tävling. Att det är hårdare än träningsfart är nog solklart. Frågan är alltså "Är detta lopp ett bra lopp att testa gränserna lite till, ell

Satsa på att vinna och fundera inte så mycket på tiden.

"Chansa lite och prova med utgångsfarten fyra minuter per kilometer."

Eller varför inte tre minuter per kilometer? 😉

Allvarligt talat: om du klarat 4:30 i 6,7 kilometer så klarar du nog 10 kilometer i det tempot under tävling. Men tänk på att Midnattsl

Ok, alla verkar vara eniga om att man ska satsa så det är lika bra att köra hårt. Kan jag skylla på funbeat sen om det går åt skogen:-) Tror dock jag sparar att gå för vinst till nästa år...

Ähh, de vill bara att du skall krokna, så de kan slå dig. Ta det lugnt istället, börja i 5:30-fart, så kan du öka sista km 😉

Skämt åsido. Tokrusa i början är nog dumt, men tror du att du kan fixa 45 min, så testa 4:30, men var beredd att lugna dig i tid

Körde 7 km idag i 4:26 tempo. Kändes bra första halvan men efter en backe på mitten fick jag slita rätt bra på slutet. Är nog tillräckligt för att satsa på samma tempo på lördag så får man väl i värsta fall tokplåga sig igenom de sista 3 km... Finns ju go

Du får helt enkelt armbåga dej upp i vänsterkrysset i din grupp, se till att göra ditt eget lopp. Har du en bra dag tror jag du kan klippa de sista 3 i 4.15 fart! Absolut!

12