Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 08:42Tack för förtroendet! Nu börjar ju t.o.m. jag känna att jag kommer klara 45 min:)
Tack för förtroendet! Nu börjar ju t.o.m. jag känna att jag kommer klara 45 min:)
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 09:44Jag tror absolut att du klarar 45 minuter, bara du inte fastnar i trängseln. I startgrupp 6 måste du nog tyvärr räkna med att första kilometern inte går så fort som du skulle vilja.
Det är fortfarande inte försent att slipa på tävlingsfarten. Jag tycker
Jag tror absolut att du klarar 45 minuter, bara du inte fastnar i trängseln. I startgrupp 6 måste du nog tyvärr räkna med att första kilometern inte går så fort som du skulle vilja.
Det är fortfarande inte försent att slipa på tävlingsfarten. Jag tycker
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 14:47Se till att stå längst fram i grupp 6 om du har ambitioner på den tiden. Mitt första midnattslopp hade jag problem att hålla något som helst tempo första 2km och det var i Grupp 5.
Se till att stå längst fram i grupp 6 om du har ambitioner på den tiden. Mitt första midnattslopp hade jag problem att hålla något som helst tempo första 2km och det var i Grupp 5.
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 15:00Alltså, ingen kan ju tala om för någon hur mycket personen "kan pressa" på tävling. Det är ju bara personen själv, som genom att ställa upp på tävlingar och få egen rutin, kan komma fram till hur personens egen kropp svarar på olika öppningstempon, uppvär
Alltså, ingen kan ju tala om för någon hur mycket personen "kan pressa" på tävling. Det är ju bara personen själv, som genom att ställa upp på tävlingar och få egen rutin, kan komma fram till hur personens egen kropp svarar på olika öppningstempon, uppvär
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 19:54Jo, Sven Andersson, du har lite rätt där. Min erfarenhet är majoriteten gör bättre på tävling än på träning. Men långt ifrån alla. En bidragande orsak är detta med att tokrusa i starten. Hur många gör inte det? Jo alltför många, och kroknar och faller ned
Jo, Sven Andersson, du har lite rätt där. Min erfarenhet är majoriteten gör bättre på tävling än på träning. Men långt ifrån alla. En bidragande orsak är detta med att tokrusa i starten. Hur många gör inte det? Jo alltför många, och kroknar och faller ned
Quote from Fredric Lagerström on 11 August 2009, 20:49Jag håller med er båda, Leif och Sven Andersson.
Ett millopp handlar ju om att focusera allt kring en liten tidsrymd på kanske knappt en timma. Flera veckor ja månader handlar om den lilla stunden, när den sedan kommer är pressen man byggt upp enorm. Jag
Jag håller med er båda, Leif och Sven Andersson.
Ett millopp handlar ju om att focusera allt kring en liten tidsrymd på kanske knappt en timma. Flera veckor ja månader handlar om den lilla stunden, när den sedan kommer är pressen man byggt upp enorm. Jag