Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jobbar på att försöka springa längre och snabbare sträckor, inte särskillt tävlingsinriktat men för att det är kul. Dock tycker jag om att variera min träning och åker tex en del längdskidor och skridskor (vintersäsong) och inlines och cykel när det går Ä

Jag tränar en hel del innebandy vid sidan av löpningen, jag tycker att det främjar min hållning och fartväxling. Dessutom kan jag uppleva emellanåt att innebandyn också främjar "ta i lite extra", fast jag är trött. Låter klurigt, men så är det. Jag tränar

Innan en mil tävling cyklade jag en massa i bergen i Thailand. Jag sprang på en bra tid trots att jag hade inte tränat så mycket löpning inför loppet. Jag hade bra flås från allt cyklande.

Det är även mycket bra att crossträna då man slipper överbelast

Jag har också mycket positiva upplevelser av cykelträning ihop med löpning, framför allt i uppförsbackar.

Är det inte jobbigt att springa med cykeln? Det går fortare att cykla.

Om du tittar på vad FIRST-jepparna förordar så tycker de att korsträning som inte i huvudsak har vikten på benen är att föredra, dvs cykel, roddmaskin och simning. De anser att det förbättrar återhämtningen och minskar risken för belastningsskador och ger

Erik, det beror nog på vad man är van vid.

Jag kör ett friskisjympapass före löpträningen och det stör inte löpningen - olika muskler. Tvärt om så springer jag bättre när jag är bra jympatränad.

Åker mycket lånbgfärdsskridskor ibland men det har inte gett löpningen något.

Har ökat min träningsmä

Bernt: Jag åker mycket skridskor (hockey) och märke att jag blir starkare i ryggmusklerna av det. Vet dock inte om det hjälper min löpning, kanske lite bättre hållning?

Oskar: Ja, nog är jag en betydligt mer van skidåkare än simmare i alla fall. 🙂