Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 17:34Andrew: Hockeyskridsko är ju helt annorlunda mot långfärdsskridsko. Långfärdsskridsko är mest teknik (balans) och uthållighet. Hockey är nog mycket mer styrka för benen.
Andrew: Hockeyskridsko är ju helt annorlunda mot långfärdsskridsko. Långfärdsskridsko är mest teknik (balans) och uthållighet. Hockey är nog mycket mer styrka för benen.
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 17:35Varför inte lägga tiden på löpträningen om det nu är löpning som ni håller på med?
Varför inte lägga tiden på löpträningen om det nu är löpning som ni håller på med?
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 18:16David, det nya är att man ska göra det så krångligt som möjligt.
Jag antar att man först börjar "fylla ut" med alternativträning när man tränar löpning så mycket som ens kropp tål...
Annars... "Man blir bra på det man tränar".
David, det nya är att man ska göra det så krångligt som möjligt.
Jag antar att man först börjar "fylla ut" med alternativträning när man tränar löpning så mycket som ens kropp tål...
Annars... "Man blir bra på det man tränar".
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 18:33Då kan man oftast ändra sitt träningsprogram.
Då kan man oftast ändra sitt träningsprogram.
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 18:54Sveriges snabbaste 10000 meters löpare åkte en del skidor under sin karriär. Det var på 80-talet.
Bara pyssla med en idrott skulle vara för tråkigt för mig och därmed skulle jag träna mindre. Så där är det enkelt.
Sveriges snabbaste 10000 meters löpare åkte en del skidor under sin karriär. Det var på 80-talet.
Bara pyssla med en idrott skulle vara för tråkigt för mig och därmed skulle jag träna mindre. Så där är det enkelt.
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 18:57Javisst, och många skidåkare sprang mycket under barmarksträningen.
Javisst, och många skidåkare sprang mycket under barmarksträningen.
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 20:50Oj vad många svar, kul! Det verkar som jag anade, att de flesta tycker det är bra med varierad träning. Förstår förstås att om jag bara sprang så skulle jag bli klart bättre på just det. Är det inte ändå fler som jag som känner att det är så fantastiskt k
Oj vad många svar, kul! Det verkar som jag anade, att de flesta tycker det är bra med varierad träning. Förstår förstås att om jag bara sprang så skulle jag bli klart bättre på just det. Är det inte ändå fler som jag som känner att det är så fantastiskt k
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 20:51Jag vet inte vad det lustfyllda är med att harva 4-5 timmar i regn och ett par +grader. Däremot så är det något som måste göras om man ska vara med och leka.
Jag vet inte vad det lustfyllda är med att harva 4-5 timmar i regn och ett par +grader. Däremot så är det något som måste göras om man ska vara med och leka.
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 21:00Emma, du verkar ha en bra och sund inställning!
Emma, du verkar ha en bra och sund inställning!
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 21:57Stackars David - det verkar vara jobbigt att vara bäst 😉
Jag har sprungit långa ultror några år - ska testa IM Kalmar i år för att få in lite nytt i träningen (och i livet) 🙂
Stackars David - det verkar vara jobbigt att vara bäst 😉
Jag har sprungit långa ultror några år - ska testa IM Kalmar i år för att få in lite nytt i träningen (och i livet) 🙂