Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur mycket ska man cykla?
You need to log in to create posts and topics.

Jag undrar vad som ger bäst resultat, ska man satsa på många pass i veckan som 4-6st eller ska man satsa på 2-4 pass.
Förra sesongen var min första och då cyklade jag bara 2-3 mil 5-6 ggr i veckan. Men nu cyklar jag 3-6 mil men då undrar jag om jag ska f

Vad är syftet, vad vill du uppnå?

Du bör få tid för vila och återhämtning också.

Jag hade satsat på 3-4 pass i veckan. Lite beroende på hur du lägger upp passen. Kör man väldigt långt nått pass, så kan det vara bra att ta någon extra dag för att återhämta dig. jag själv försöker köra 4 pass när jag bara tränar och 2 träningspass när j

Ska han cykla långt, bör det vara över 10 mil iallafall.

Tycker jag med, men det kan vara bra att börja med runt 7-8 mil och sen öka.

Vill inte verka dum i huvudet men Magnus du säger att man ska lyssna på koppen men hur ska det kännas, eller kanske lättare hur ska det inte kännas?
Ska man vara fysiskt trött i benen tex eller ska man vara mentalt trött?

Vad ska du träna, benen, hjärtat eller hjärnan?
Pannbenet behöver faktiskt sitt också, men du behöver träna både muskler och hjärta, och detta görs på olika vis.

Men vad är syftet, det svarade du aldrig på. Bli snabb, stark, spurtare, klättrare, distansc

Lite och ofta är bättre än långt och sällan (t+)

Fast har man VR eller något annat långlopp som mål så behöver man några runder uppemot (och gärna över) 10 mil med..

Ett ganska vanligt upplägg är att köra intervall träning 2-3 ggr per vecka och sedan en längre tur på 10 mil eller mer en gång i veckan.

Distans cykling är mest lockande. Har VR som mål men det får dröja ett par år

När man kör på tunga växlar kör man nästan bara med benen, lätta växlar hjärtat, eller? Vad är att rekomendera?