Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur mycket ska man cykla?
You need to log in to create posts and topics.

Där båda ben och hjärta möts, och sedan försöka öka 😉

David, återigen, det beror på vad målet med passet är. I de flesta fall är en relativ hög kadens att föredra, >90 för att spara på benen och träna hjärtat.

Håller med Bruce. Det där med att lyssna på kroppen är både fysiskt och psykiskt. När kroppen är nedtränad, så märker du det tydligast i backar eller i motvind. Den svarar inte riktigt då. Det är inte fel att fortsätta att träna, men man kan ta det lite l

Ok, vi gör så här, jag säger hur jag tränar, så får vi se om nån protesterar?

Mitt mål _var_ VR sub10, alltså > 32 i rullsnitt. men fick göra en DNS och hade som plan köra 5 gånger i veckan. Men det var för mig. Hur det passar andra vet jag inte.

Måndag

Bruse ; da kan jeg rekne ut at du trener ca. 10-12 t /vekka +pendelsykling.

Det skal vel passe for de fleste. Forutsatt at man får återhemtat deg etter intervalene.

David: Den trening du utfører i dag, er bestemt av siste trening, og den trening du s

Bruse: använde du inte cykelpendlingen till träning? För mig är träningstid hårdvaluta.

Jag mailade lite med en av Joe Friels coacher inför förra året. Målet var sub9 på VR och jag undrade hur jag bäst kunde använda mina 2x15 km cykelpendling varje dag.

Visst använder jag det till träning. Men där tränas tålamod och pannben genom stans anarki.

Använder också pendlingen till träning men klämmer in lite andra pass också. Men va menas med easy spin? Lugnt? Hur lungt? 25 km/h?
Intressant att du mailade tränare.
Mvh Adam.

Mått på en easy spin kan vara att cykla i zon 1 eller 2 enligt Joe Friels pulszoner. Se t.ex. http://www.endurancefactor.com/Articles/LT_article.htm för hur dessa zoner bestäms utifrån din tröskelpuls (som också beskrivs i artikeln).

Om du inte har tillg

Okey jag förstår. De är bra att man vågar cykla lite lugnare det har ja svårt med tyvärr.