Quote from Guest on 4 October 2009, 14:02Jag undrar hur ofta man kan tävla, utan att riskera hälsan? Förutsättningarna är att man tränat flitigt samt att kroppen är i hyfsad form och förberedd för distanserna.
Förutom rent generell nyfikenhet så finns det ett specifikt fall som är intressant fö
Jag undrar hur ofta man kan tävla, utan att riskera hälsan? Förutsättningarna är att man tränat flitigt samt att kroppen är i hyfsad form och förberedd för distanserna.
Förutom rent generell nyfikenhet så finns det ett specifikt fall som är intressant fö
Quote from Johan T on 4 October 2009, 14:12En tumregel som jag tycker är lam, är att vila från tävling lika många veckor som loppet var långt i mil. Dvs ca en månad efter en mara, men att mil-lopp skulle man kunna tävla en gång i veckan.
Att planera in en tävling en vecka efter Stockholm Marathon
En tumregel som jag tycker är lam, är att vila från tävling lika många veckor som loppet var långt i mil. Dvs ca en månad efter en mara, men att mil-lopp skulle man kunna tävla en gång i veckan.
Att planera in en tävling en vecka efter Stockholm Marathon
Quote from Therese Linner on 4 October 2009, 14:16Det beror helt på vad du vill göra för resultat. Jag sprang Berlin Marathon och satte PB där, helgen efter småjoggade jag Lidingöloppet 30 km med min pappa med målsättning att komma runt. Lidingöloppet var en helt annan upplevelse då.
Det beror helt på vad du vill göra för resultat. Jag sprang Berlin Marathon och satte PB där, helgen efter småjoggade jag Lidingöloppet 30 km med min pappa med målsättning att komma runt. Lidingöloppet var en helt annan upplevelse då.
Quote from Funbeat user on 4 October 2009, 16:59Nu väntar jag på Markus A inlägg .. Han tävlar väl 50 ggr/år 🙂
Nu väntar jag på Markus A inlägg .. Han tävlar väl 50 ggr/år 🙂
Quote from Johan T on 4 October 2009, 17:35Det vill jag också läsa. 🙂 Visst tävlar han ofta, men jag tvivlar på att han löptävlar en vecka efter en mara.
Men visst kan man göra som Annika, vara med i ett lopp snart efteråt om man tar det lugnt. Fast då tävlar man väl egentligen inte.
Det vill jag också läsa. 🙂 Visst tävlar han ofta, men jag tvivlar på att han löptävlar en vecka efter en mara.
Men visst kan man göra som Annika, vara med i ett lopp snart efteråt om man tar det lugnt. Fast då tävlar man väl egentligen inte.
Quote from Funbeat user on 4 October 2009, 19:11Hehe, Markus A här... (H) Fast de flesta av alla mina lopp är faktiskt kortare än 10km. Och dessutom ska jag dra ner på tävlandet, för att kunna få till fler & längre perioder med hård träning. För även om jag tycker tumregeln ovan på 1 veckas vila (lätta
Hehe, Markus A här... (H) Fast de flesta av alla mina lopp är faktiskt kortare än 10km. Och dessutom ska jag dra ner på tävlandet, för att kunna få till fler & längre perioder med hård träning. För även om jag tycker tumregeln ovan på 1 veckas vila (lätta
Quote from Funbeat user on 4 October 2009, 19:41För mig stämmer det, som Jonas skriver, att lämplig vila är 1v per mil. Och efter min debutmara 2001 var tävling 1v efter helt otänkbart.
Men alla är vi olika, fast är man resultatinriktad men inte mängdtränad för en mara så lär man vara lite sliten vec
För mig stämmer det, som Jonas skriver, att lämplig vila är 1v per mil. Och efter min debutmara 2001 var tävling 1v efter helt otänkbart.
Men alla är vi olika, fast är man resultatinriktad men inte mängdtränad för en mara så lär man vara lite sliten vec
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 11:09Jag sprang ett millopp en vecka efter Sthlm marathon senast jag sprang det på en tid som överraskade mig själv, men antagligen klart långsammare (2 minuter kanske) än vad jag hade kunnat fixa. Jag tror att du kan springa både runt Stockholm och över bron
Jag sprang ett millopp en vecka efter Sthlm marathon senast jag sprang det på en tid som överraskade mig själv, men antagligen klart långsammare (2 minuter kanske) än vad jag hade kunnat fixa. Jag tror att du kan springa både runt Stockholm och över bron
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 19:34Jag kutade ju igår Budapest Marathon tillsammans med paret Barbro och Janne Paraniak. Dom berättade att det var andra loppet å andra veckan av en fem-veckors marathonturne som dom planerat i Ungern och i Polen. Dvs fem maror under fem helger...ska se om j
Jag kutade ju igår Budapest Marathon tillsammans med paret Barbro och Janne Paraniak. Dom berättade att det var andra loppet å andra veckan av en fem-veckors marathonturne som dom planerat i Ungern och i Polen. Dvs fem maror under fem helger...ska se om j
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 23:13Det var många bra synpunkter och tips, tackar för engagemanget! 😀
Det lutar starkt åt att det blir 100% fokus på att klara första maran så bra som möjligt, och ta Öresundståget t-o-r över bron istället för att kuta där.
Risken är nog stor att man sprin
Det var många bra synpunkter och tips, tackar för engagemanget! 😀
Det lutar starkt åt att det blir 100% fokus på att klara första maran så bra som möjligt, och ta Öresundståget t-o-r över bron istället för att kuta där.
Risken är nog stor att man sprin