Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur ofta och mycket?
You need to log in to create posts and topics.

Hur ofta och mycket bör jag träna om jag vill fixa halvvättern till sommaren och börjar nu?

Du bör nog träna kondition 3-4 gånger per vecka, så mycket som möjligt på cykel.

Jag vet inte exakt hur långt det är, men det borde vara runt 15 mil. Om du håller 30km/h i snitt
(vilket är högt för en nybörjare) så tar det 5 timmar. Du behöver alltså vän

Ett tips från arrangörerna: http://www.cyklavaettern.com/sub.aspx?id=141#Minst

Det är tillåtet att kliva av och räta på kroppen om man inte klarar att sitta på cykeln sju timmar i sträck 🙂

Vad har du för målsättning? Om de är bara att komma i mål behöver du inte träna s jättemycket, utan två gånger i veckan räcker säkert till.

Är du ovan vid att cykla längre sträckor ( över 4 mil) så skulle jag i första hand se till så jag cyklar så mycket som möjligt, tempo är relativt ointressant. Vänj kroppen vid sittställningen, fundera på hur mycket du måste dricka , dvs hur ofta måste/bör

Försök hitta nån cykelklubb i närheten så du får möjlighet att cykla i grupp. Kanske de även har regelbundna rundor i lagom tempo när du blivit varm i kläderna.

Säger som Kalle: har du måttliga ambitioner - dvs att komma runt utan att bli sist - räcker två gånger i veckan bra. Kanske en kortare o snabbare tur en kväll mitt i veckan, och en tur på två timmar eller så under helgen? O så förlänger du helgturen till

Efter som det är så trevligt att cykla tycker jag att du ska se detta som en start på din fortsatta cykel kariär, gå med i en cykelklubb och börja där. Oftast har dom någon sorts nybörjar grupper och det är perfekt för dig tror jag.

Är trådskaparen en tjej tycker jag att en sådan som dessutom är nybörjare ska ta *30 km/h* med en stor nypa salt. Det är lite dumt att ha ett snitt som man kanske inte kommer att nå upp till vilket kan göra att man känner sig *dålig*. I alla fall gör jag

Men 30 i snitt var bara ett räkneexempel på hur lång tid det tar att köra loppet om man håller den hastigheten för att visa på hur många timmar man behöver vänja kroppen att träna. Jag uppfattade det inte som att inlägget menar att man är "dålig" om man i