Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur ofta och mycket?
You need to log in to create posts and topics.

Det är rätt stor skillnad mellan 25 i snitt och 30 i snitt. 25 i snitt på 15 mil hade jag fixat även när jag var rätt färsk som cyklist, men 30 i snitt klarar jag inte ens när jag är i toppform.

Tänk på att det är klungkörning här rasmus - och bara 15 mil! Det är inte så jobbigt som det låter!

Jag tror att de lite snabbare Cyklisterna hellre kör 15 än 30 mil.
30 mil är rena slakten på benen.

Ska du köra Halvvättern David...?

Hellre HV än VR. Jag tror jag håller mig till de billigare utmaningarna.

15 mil är 15 mil. Jag vinner inte mycket på klungkörning personligen. Mitt förrförrförra blogginlägg beskriver delvis varför. Så, nej, 15 mil med 30 i snitt är inget jag klarar.

Jag tror inte 30km/h är rimligt för en nybörjare. Det jag ville komma till med räkne exemplet
var just att man får räkna med rätt många timmar i sadeln, och det är vettigt att vänja sig vid det.
Kanske inte nödvändigt för att klara det, men man mår nog b

Bara för att visa skillnaden tydligare, så krävs det för samma person ca 60-65 procent mer effekt för att cykla i 30 jämfört med att cykla i 25. Det är inte så lite, det.

Det finns ju nybörjare och nybörjare också. En nybörjare på cykel med ett förflutet i någon annan konditionskrävande sport kan säkerligen mycket väl snitta 30 på HV i en juste klunga med ett halvårs träning.

Jo, så är det naturligtvis.