Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur ofta och mycket?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker 20 eller 22 km/h är ett rimligare snitt på Halvvättern för nån som just börjat vilja röra på sig ...

Jag uppfattar inte heller inlägget så Charlotta, är man helt ny kan det dock lätt bli att man lägger exakta tider i bakhuvudet som ett slags riktmärke. Fast Börje skrev ju även att det kanske rör sig om 6-7 timmar i sadeln.

Tackar för både hjälp och förtydliganden....blev faktiskt lite skraj när jag såg snitthastigheten på 30 km/h 🙂

Börje skrev faktiskt: "Om du håller 30km/h i snitt
(vilket är högt för en nybörjare)"

F.ö. finns det en tävling i tävlingen (eller fanns iaf) på halvvättern: Kvinnor som cyklar fortare än 6 timmar o män fortare än 5 (dvs 25km/t resp 30km/t) får medalj!

Schapiro skrev:
"F.ö. finns det en tävling i tävlingen (eller fanns iaf) på halvvättern: Kvinnor som cyklar fortare än 6 timmar o män fortare än 5 (dvs 25km/t resp 30km/t) får medalj!"

Nja, alla som fullföljer får en medalj.
Cyklar du fortare än ovanstå

Men sedan måste jag lite försynt och som vanligt ställa frågan varför man just ska satsa på Vättern eller en variant av den. Att ha ett lopp som morot är ju alldeles utmärkt, men det finns ju massor av trevliga lopp med en betydligt lägre prisklass och me

jaja, det var ju det jag menade. Been there, done that!

Har en fundering angående de där med att klara halvvättern på under 5 respektive 6 timmar, de är ju ett motionslopp varför uppmana folk att klara en viss tid? Lite onödigt tycker jag. Sen varför ska killar behöva köpa i 30 och tjejer "bara" i 25???? Är de

Håller med Kalle. De får väl bestämma sig för om det är ett motionslopp eller inte.

Och så stor skillnad tror jag inte det är mellan könen. Jag va inte särskilt vältränad, gjorde ett ganska mediokert lopp och kom ändå in på 5:48.

Om man gissar att de som cyklar halvvättern i allmänhet är lite mindre vältränade cyklister än de som cyklar hela rundan, är 30 km/h inte nån relevant siffra för killar som nyss kommit igång. Allvarligt, de flesta vanliga motionärer cyklar väl Hela vätter