Quote from Guest on 15 August 2010, 14:441993 sprang jag 4.3 km på tiden 21.55..ingen jätte bra tid,men bra för mig.då var jag 26 år....
har nu kommit igång lite med löpning...har sprungit 37 gånger sedan april...
testade idag att springa 4.3 km igen..tog i ganska hårt..kunde kanske ge lite ti
1993 sprang jag 4.3 km på tiden 21.55..ingen jätte bra tid,men bra för mig.då var jag 26 år....
har nu kommit igång lite med löpning...har sprungit 37 gånger sedan april...
testade idag att springa 4.3 km igen..tog i ganska hårt..kunde kanske ge lite ti
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 14:54En gång i månaden är lagom.
Då har du tid att förbättra dig mellan gångerna också. Jag brukar göra samma sak, fast att jag byter ut det mot en tävling istället.
En gång i månaden är lagom.
Då har du tid att förbättra dig mellan gångerna också. Jag brukar göra samma sak, fast att jag byter ut det mot en tävling istället.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 18:11??
Om man vill bli bättre tar man väl i nästan max på de flesta av sina pass? Utom långpassen på låg puls alltså?
Hur blir man bättre om man inte pressar sig?
??
Om man vill bli bättre tar man väl i nästan max på de flesta av sina pass? Utom långpassen på låg puls alltså?
Hur blir man bättre om man inte pressar sig?
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 18:23Anders: Jag springer 7-10 pass per vecka. Pressar jag mig max på alla så lovar jag att det tar mig 2- 3 veckor innan jag är skadad. Absolut MAX kör jag endast på tävlingar. Tänk på att olika belastning (farter) stressar olika system i kroppen.
Anders: Jag springer 7-10 pass per vecka. Pressar jag mig max på alla så lovar jag att det tar mig 2- 3 veckor innan jag är skadad. Absolut MAX kör jag endast på tävlingar. Tänk på att olika belastning (farter) stressar olika system i kroppen.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 19:25Micke.
Du har fötts med en ovanligt stark kropp.
Mycket ovanligt.Jag föddes med en ovanlig stark löptalang.
Mycket ovanligt.Normala människor är ej funtade som vi.
För normala människor är fart farligare än mängd.
Micke.
Du har fötts med en ovanligt stark kropp.
Mycket ovanligt.
Jag föddes med en ovanlig stark löptalang.
Mycket ovanligt.
Normala människor är ej funtade som vi.
För normala människor är fart farligare än mängd.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 19:39Att springa max på alla sina passar klarar i princip ingen och det brukar bara resultera i att folk skadar sig. Det är antagligen inte någon speciellt bra metod för att förbättra sig heller. Kroppen mår bra av att variera fart. Du behöver även träna upp b
Att springa max på alla sina passar klarar i princip ingen och det brukar bara resultera i att folk skadar sig. Det är antagligen inte någon speciellt bra metod för att förbättra sig heller. Kroppen mår bra av att variera fart. Du behöver även träna upp b
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 19:39Då tillhör jag de människorna då jag vet att det är farten som sliter mest på min kropp 🙂 Jag har legat på veckor med ~160km löpning, dock utan några pass i hög fart.
Då tillhör jag de människorna då jag vet att det är farten som sliter mest på min kropp 🙂 Jag har legat på veckor med ~160km löpning, dock utan några pass i hög fart.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 19:55som jag tänkte då..det får bli ca: 1 gång i månaden som jag ska försöka slå min tid...
en annan fråga...
är det nån här som brukar köra backträning med stavar???
jag bor ju bara en liten bit ifrån väsjsöbacken( en slamombacke)som är ca: 400-500 meterlå
som jag tänkte då..det får bli ca: 1 gång i månaden som jag ska försöka slå min tid...
en annan fråga...
är det nån här som brukar köra backträning med stavar???
jag bor ju bara en liten bit ifrån väsjsöbacken( en slamombacke)som är ca: 400-500 meterlå
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 20:07Micke: Jag är likadan, kan trycka på mängd utan större problem inom vettiga gränser men för många snabba pass på kort tid så är det alltid något på kroppen som strular.
Micke: Jag är likadan, kan trycka på mängd utan större problem inom vettiga gränser men för många snabba pass på kort tid så är det alltid något på kroppen som strular.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 20:50Det är väl klart att om man springer långdistans o kanske springer 10 mil i veckan (eller som Micke mer) springer man inte max så ofta.
Men det kan vara lite annorlunda på kortare sträckor. På den tiden jag tävlade i löpning låg medeldistansarna i klungo
Det är väl klart att om man springer långdistans o kanske springer 10 mil i veckan (eller som Micke mer) springer man inte max så ofta.
Men det kan vara lite annorlunda på kortare sträckor. På den tiden jag tävlade i löpning låg medeldistansarna i klungo