Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 21:05Usch ja Anders N.
Hade "tur" att bryta av benen som höll upp vänsterfoten - i ett trestegshopp????
Så ajöss med 400 meter + intervallträning.
Tack och lov.( Dum som jag ibland är så testade jag på nytt på 80-talet. Det gick åt det varma hållet. )
Max
Usch ja Anders N.
Hade "tur" att bryta av benen som höll upp vänsterfoten - i ett trestegshopp????
Så ajöss med 400 meter + intervallträning.
Tack och lov.
( Dum som jag ibland är så testade jag på nytt på 80-talet. Det gick åt det varma hållet. )
Max
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 21:14Anders: Det finns legendariska cocher som Arthur Lydiard som hävdade att medeldistansare skulle träna lika mycket mängd som marathonlöpare. Han hade efter år av tester på sig själv kommit fram till att runt 160km / veckan var det bästa för löpare.
Mer inf
Anders: Det finns legendariska cocher som Arthur Lydiard som hävdade att medeldistansare skulle träna lika mycket mängd som marathonlöpare. Han hade efter år av tester på sig själv kommit fram till att runt 160km / veckan var det bästa för löpare.
Mer inf
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:06Det finns många andra sätt.
Fråga Anders Gärderud hur ofta han tog ut sig max.
Eller kolla Gunder Häggs träningsschema.
Bägge minst sagt väldigt framgångsrika
Det finns många andra sätt.
Fråga Anders Gärderud hur ofta han tog ut sig max.
Eller kolla Gunder Häggs träningsschema.
Bägge minst sagt väldigt framgångsrika
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:06Om vi vänder på det lite grann. Säg att man inte löptränar så mycket och vill ha ut max av det man ändå springer.
Skulle du maxa alla pass i så fall?Man vill få ut så mycket som möjligt ur så lite träning som möjligt.
Om vi vänder på det lite grann. Säg att man inte löptränar så mycket och vill ha ut max av det man ändå springer.
Skulle du maxa alla pass i så fall?
Man vill få ut så mycket som möjligt ur så lite träning som möjligt.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:07Anders: Jag kör 2 kvalitetspass och ett långpass per vecka. Utöver det är det bara massa distans / återhämtningspass.
En del av mina kvalitetpass är just korta intervaller så att mjölksyran sprutar. Ingenting utesluter det andra. Senaste kvalitetspasset
Anders: Jag kör 2 kvalitetspass och ett långpass per vecka. Utöver det är det bara massa distans / återhämtningspass.
En del av mina kvalitetpass är just korta intervaller så att mjölksyran sprutar. Ingenting utesluter det andra. Senaste kvalitetspasset
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:10Björn: Vissa går efter FIRST träningsfilosofi med 3 pass per vecka och klarar sig bra på det. Själv tror jag dock på att man tillslut kommer till en punkt där man inte kan förbättra sig utan att ha ganska hög volym.
Björn: Vissa går efter FIRST träningsfilosofi med 3 pass per vecka och klarar sig bra på det. Själv tror jag dock på att man tillslut kommer till en punkt där man inte kan förbättra sig utan att ha ganska hög volym.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:12Micke, nu hänger jag inte med. Du tar bara ut dig en gång i månaden, men kör intervall allt du orkar varje vecka? Är det jag som inte förstår skillnaden?
Jag menar förstås inte att man ska springa en längre (eller ens en kortare) tävlingsdistans i maxfar
Micke, nu hänger jag inte med. Du tar bara ut dig en gång i månaden, men kör intervall allt du orkar varje vecka? Är det jag som inte förstår skillnaden?
Jag menar förstås inte att man ska springa en längre (eller ens en kortare) tävlingsdistans i maxfar
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:13Ja, Träning är Träning och Tävling är Tävling.
Ja, Träning är Träning och Tävling är Tävling.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:35Anders: Exakt. Jag tar ut mig MAX en gång per månad. Oftast på tävling. Jag försöker att inte tävla oftare än så eftersom jag brukar behöva dra ner på träningen 2-3 dagar före och lika länge efteråt ( = en missad träningsvecka).
Under en träningsvecka ha
Anders: Exakt. Jag tar ut mig MAX en gång per månad. Oftast på tävling. Jag försöker att inte tävla oftare än så eftersom jag brukar behöva dra ner på träningen 2-3 dagar före och lika länge efteråt ( = en missad träningsvecka).
Under en träningsvecka ha
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 13:14roland>> Själv tycker jag hela Väsjöbacken blir för jobbigt. Testa att köra intervallerna från plåtjulet i "barnbacken", eller grusvägen på baksidan.
roland>> Själv tycker jag hela Väsjöbacken blir för jobbigt. Testa att köra intervallerna från plåtjulet i "barnbacken", eller grusvägen på baksidan.