Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur ofta styrketräna benen?
You need to log in to create posts and topics.

12

Om du kör ett benstyrkepass per vecka så passa på att köra bål också. Egentligen viktigare.

Jag kör ung samma som Sylvia. Lite boll-övnngar först, och lite benspark. Sedan knäböj, bänkpress, militärpress och chins/dips. Borde göra utfall, men får en del problem i knäet tycker jag. Böj snällare för knäna.

Bålen får sitt i de andra övningarna, så

Tack för alla svar!
@Sylvia: Tack, alltid lika informativ 🙂 har du nån favorit för vaderna, har Aldrig tränat nåt annat än s.k "hävningar i typ en trappa.

Slarvar med bålstyrkan, ajaj, kanske blir det nya tag imorrn tack vare era svar! Körde ovanligt tu

Min vadövningsfavorit alla kategorier är hopprepshoppning barfota. När jag är på gymmet brukar jag köra 50 hopp mellan varje övning, så det blir ett gäng.

Stärker fötter, vrister och underben på ett bra sätt och efterliknar väl löpningens belastning på v

Tack! Blir en sväng förbi leksaksbutiken idag då...hihi

Köp ett riktigt hopprep i nån sportaffär. De brukar vara gjorda i riktigt rep med trähandtag. Iaf är mitt det. Det blir en annan tyngd i repet och är inte lika sladdrigt som lekhopprep kan vara.

Ett tips bara. 🙂

En fråga bara, om ni nu vill eftersträva löpning. Varför inte springa ett extra pass istället?

Jag har en trappa i närområdet med ca 30 trappsteg, dessa trappsteg är "långa" ca 50cm vilket gör trappen perfekt att göra olika benöningar i. Det är bara fantasin som sätter stopp för vilka övningar du kan köra, men det blir mkt hoppövningar för min del.

För att det är kul att hoppa hopprep. 🙂

Alltid bra med variation på träningspassen, och själv hoppar jag när jag ändå gymmar.

@Oskar: Läs högre upp om problem och åtgärder vid löparknä... 😉
Äntligen jag säger Äntligen kan jag springa igen och vi har ju bara två av dem så då aktar jag mig för att springa i fällan igen!

Hopprep med repsnören, check 🙂

12