Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 11:19Givet att man har samma mekaniska effektivitet (luftmotstånd, avslappning, rörelseeffektivtet, osv) borde det väl bara vara hjärtats kapacitet som kan få pulsen att sjunka?
Givet att man har samma mekaniska effektivitet (luftmotstånd, avslappning, rörelseeffektivtet, osv) borde det väl bara vara hjärtats kapacitet som kan få pulsen att sjunka?
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 12:14Hur lär jag kroppen att använda fett?
För övrigt så behöver jag snarare behålla mitt fett 🙂 Är som sagt bergsget 🙂
Hur lär jag kroppen att använda fett?
För övrigt så behöver jag snarare behålla mitt fett 🙂 Är som sagt bergsget 🙂
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 13:43Träna på fastande mage och med låg puls.
Träna på fastande mage och med låg puls.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 15:31Träna på fastande mage?
Jag tror att fettförbränningen kommer igång vid låg intensiv träning (zon 2-3) och distans. Fast vad vet jag. Jag går #¤%& inte ned i vikt.
Träna på fastande mage?
Jag tror att fettförbränningen kommer igång vid låg intensiv träning (zon 2-3) och distans. Fast vad vet jag. Jag går #¤%& inte ned i vikt.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 15:49Fettförbränning finns alltid oavsett intensitet på träning.
Vid högre intensitet minskar fettförbränningen, räknat i procent av totalförbränningen, men trotts det ökar fettförbränningen vid högre intensitet om man räknar gram/timme.
Fettförbränning finns alltid oavsett intensitet på träning.
Vid högre intensitet minskar fettförbränningen, räknat i procent av totalförbränningen, men trotts det ökar fettförbränningen vid högre intensitet om man räknar gram/timme.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 19:38cykla mer och hårdare lägg in intervaller! jag har sänkt min snittpuls ganska mkt i år! i början av sesongen hade jag snittpuls mellan 155-160 på ett snitt på 30km/h nu har jag samma snittpuls vid ett snitt på 36km/h solocykling
cykla mer och hårdare lägg in intervaller! jag har sänkt min snittpuls ganska mkt i år! i början av sesongen hade jag snittpuls mellan 155-160 på ett snitt på 30km/h nu har jag samma snittpuls vid ett snitt på 36km/h solocykling
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 13:05Är det ingen här som också löper?
Många löpare och triathleter tränar enligt Phil Maffetones principer för att sänka pulsen/öka uthålligheten med bibehållen effekt.Maffetones sätt att träna är det rakt motsatta mot rekommendationerna ovan. Enbart lågpu
Är det ingen här som också löper?
Många löpare och triathleter tränar enligt Phil Maffetones principer för att sänka pulsen/öka uthålligheten med bibehållen effekt.
Maffetones sätt att träna är det rakt motsatta mot rekommendationerna ovan. Enbart lågpu
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 20:38Kim,
"Fett som bränsle, om du lär kroppen att använda fett till större del kommer också pulsen att gå ner vid samma hastighet."Eller räknas inte det?
Kim,
"Fett som bränsle, om du lär kroppen att använda fett till större del kommer också pulsen att gå ner vid samma hastighet."
Eller räknas inte det?
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 22:51--->Steffan
Jag bommade dit inlägg.
--->Steffan
Jag bommade dit inlägg.
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 08:03Och namnet, men jag ska inte vara petig 😉
Och namnet, men jag ska inte vara petig 😉