Quote from Guest on 11 April 2012, 10:5922/5 ska jag springa mitt första motionslopp på 5 km någonsin. Streber som jag är så vill jag ju gärna sätta en måltid att sikta mot.
När jag började träna igen i februari så satte jag ett väldigt godtyckligt mål på 6 min/km som definitivt inte var föran
22/5 ska jag springa mitt första motionslopp på 5 km någonsin. Streber som jag är så vill jag ju gärna sätta en måltid att sikta mot.
När jag började träna igen i februari så satte jag ett väldigt godtyckligt mål på 6 min/km som definitivt inte var föran
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 11:09När jag sätter upp mål så utgår jag alltid från tidigare resultat och sen är det väl egentligen mest en fråga hur hårt man sak spänna bågen.
Då blir det en fråga om hur mycket tror jag att jag hinner och kan träna, samt hur mycket jag är villig att offra
När jag sätter upp mål så utgår jag alltid från tidigare resultat och sen är det väl egentligen mest en fråga hur hårt man sak spänna bågen.
Då blir det en fråga om hur mycket tror jag att jag hinner och kan träna, samt hur mycket jag är villig att offra
Quote from Camilla Höög on 11 April 2012, 13:14När du tränar så märker du vilken kapacitet du har. På intervall- och tempopass ser du hur snabb du är och hur länge du orkar hålla det tempot. På långpass så märker du var ditt komforttempo ligger.
Utifrån det så kan du sätta dina måltider.
När du tränar så märker du vilken kapacitet du har. På intervall- och tempopass ser du hur snabb du är och hur länge du orkar hålla det tempot. På långpass så märker du var ditt komforttempo ligger.
Utifrån det så kan du sätta dina måltider.
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 15:48Jag försöker lägga in ett test-lopp några veckor innan tävling. Om jag ska springa en halvmara så springer jag milen allt vad jag kan ca 2 veckor före, sen är det bara att mata in siffrona i http://www.mcmillanrunning.com/calculator volá där får jag min p
Jag försöker lägga in ett test-lopp några veckor innan tävling. Om jag ska springa en halvmara så springer jag milen allt vad jag kan ca 2 veckor före, sen är det bara att mata in siffrona i http://www.mcmillanrunning.com/calculator volá där får jag min p
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 15:51Vilken bra sida! Tack för tipset. 🙂
Vilken bra sida! Tack för tipset. 🙂
Quote from Christer Berg on 11 April 2012, 18:05Fredrik: Den sidan hamnar definitivt bland träningsfavoriterna.
Fredrik: Den sidan hamnar definitivt bland träningsfavoriterna.
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 20:11Helt OT: Jag har uppenbart inte ägnat mig tillräckligt mycket åt löpträning, för när jag läste rubriken tänkte jag bara på mat. 😀 Rimliga måltider kan verkligen vara knepiga att få ihop!
Helt OT: Jag har uppenbart inte ägnat mig tillräckligt mycket åt löpträning, för när jag läste rubriken tänkte jag bara på mat. 😀 Rimliga måltider kan verkligen vara knepiga att få ihop!
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 20:37Ha ha , det gjorde jag föst också Ann. 🙂
Ha ha , det gjorde jag föst också Ann. 🙂
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 20:38först 🙂
först 🙂
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 20:40Glömde ju även- lycka till Christian.
Glömde ju även- lycka till Christian.