Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur sätta en rimlig måltid?
You need to log in to create posts and topics.

12

Samma här: Beror väl på hur hungrig man är.....

Skämt åsido, McMillan är lysande!
Se även de rekommenderade träningstempon man får. Fick mig att inse att jag gjorde, har jag förstått senare det klassiska, misstaget att springa mina långsamma rundor för

Jag har gjort samma misstag att springa dom långsamma passen för fort och ofta dom snabba passen för sakta.

Jag tycker att det är jättesvårt att hålla nere tempot. Mitt senaste knep är att ändra min display på pulsklockan så att den endast visar pulsen.

Kollade för skoj skull mitt träningstempo och kan konstatera att de tempon jag ska ligga på är någon till några sekunder snabbare än McMillan-kalkylatorn men inget anmärkningsvärt 😀

Även jag har kört med puls som rikt för att hamna mer rätt. Men just nu fuskar jag vilt då jag i mer eller mindre panik försöker komma i form inför Varvet, första halvmaran för mig. Har missat nästan hela hösten och vintern i diverse sjukdomar 🙁

Christian: Om jag inte minns fel så är inte banan exakt 5 km, tror den är 4,85 km.
Men räkna på 5 så blir det bra km-tid 😉

Fösökt att vara så exakt så möjligt på banan:
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=1485677

Det lite luriga med denna och andra kalkylatorer är att de förutsätter att du har en väldigt bra uthållighetsprofil.

Mina tider bästa tider stämmer väldigt bra, jag har gjort 39 minuter på milen, 1,28 på halvan och 3.04 på maraton. Men då har jag (hade)

Det stämmer säkert, kan inte säga personligen då jag har de längre distanserna kvar att göra....
McMillan beskriver detta, åtminstone delvis, på hemsidan. Om jag minns rätt beskriver han det som att man måste vara tränad för sträckan för att kunna uppnå r

Det första jag tänkte på var det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5ltid 😛

Du också?!

I så fall hade jag postat i Bra Mat 🙂

Men kanske "måltempo" hade varit mer rättvisande 😀

12