Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 20:53Samma här: Beror väl på hur hungrig man är.....
Skämt åsido, McMillan är lysande!
Se även de rekommenderade träningstempon man får. Fick mig att inse att jag gjorde, har jag förstått senare det klassiska, misstaget att springa mina långsamma rundor för
Samma här: Beror väl på hur hungrig man är.....
Skämt åsido, McMillan är lysande!
Se även de rekommenderade träningstempon man får. Fick mig att inse att jag gjorde, har jag förstått senare det klassiska, misstaget att springa mina långsamma rundor för
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 20:57Jag har gjort samma misstag att springa dom långsamma passen för fort och ofta dom snabba passen för sakta.
Jag tycker att det är jättesvårt att hålla nere tempot. Mitt senaste knep är att ändra min display på pulsklockan så att den endast visar pulsen.
Jag har gjort samma misstag att springa dom långsamma passen för fort och ofta dom snabba passen för sakta.
Jag tycker att det är jättesvårt att hålla nere tempot. Mitt senaste knep är att ändra min display på pulsklockan så att den endast visar pulsen.
Quote from Christer Berg on 11 April 2012, 21:00Kollade för skoj skull mitt träningstempo och kan konstatera att de tempon jag ska ligga på är någon till några sekunder snabbare än McMillan-kalkylatorn men inget anmärkningsvärt 😀
Kollade för skoj skull mitt träningstempo och kan konstatera att de tempon jag ska ligga på är någon till några sekunder snabbare än McMillan-kalkylatorn men inget anmärkningsvärt 😀
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 21:11Även jag har kört med puls som rikt för att hamna mer rätt. Men just nu fuskar jag vilt då jag i mer eller mindre panik försöker komma i form inför Varvet, första halvmaran för mig. Har missat nästan hela hösten och vintern i diverse sjukdomar 🙁
Även jag har kört med puls som rikt för att hamna mer rätt. Men just nu fuskar jag vilt då jag i mer eller mindre panik försöker komma i form inför Varvet, första halvmaran för mig. Har missat nästan hela hösten och vintern i diverse sjukdomar 🙁
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 08:09Christian: Om jag inte minns fel så är inte banan exakt 5 km, tror den är 4,85 km.
Men räkna på 5 så blir det bra km-tid 😉Fösökt att vara så exakt så möjligt på banan:
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=1485677
Christian: Om jag inte minns fel så är inte banan exakt 5 km, tror den är 4,85 km.
Men räkna på 5 så blir det bra km-tid 😉
Fösökt att vara så exakt så möjligt på banan:
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=1485677
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 11:46Det lite luriga med denna och andra kalkylatorer är att de förutsätter att du har en väldigt bra uthållighetsprofil.
Mina tider bästa tider stämmer väldigt bra, jag har gjort 39 minuter på milen, 1,28 på halvan och 3.04 på maraton. Men då har jag (hade)
Det lite luriga med denna och andra kalkylatorer är att de förutsätter att du har en väldigt bra uthållighetsprofil.
Mina tider bästa tider stämmer väldigt bra, jag har gjort 39 minuter på milen, 1,28 på halvan och 3.04 på maraton. Men då har jag (hade)
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 13:09Det stämmer säkert, kan inte säga personligen då jag har de längre distanserna kvar att göra....
McMillan beskriver detta, åtminstone delvis, på hemsidan. Om jag minns rätt beskriver han det som att man måste vara tränad för sträckan för att kunna uppnå r
Det stämmer säkert, kan inte säga personligen då jag har de längre distanserna kvar att göra....
McMillan beskriver detta, åtminstone delvis, på hemsidan. Om jag minns rätt beskriver han det som att man måste vara tränad för sträckan för att kunna uppnå r
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 18:24Det första jag tänkte på var det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5ltid 😛
Det första jag tänkte på var det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5ltid 😛
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 18:27Du också?!
Du också?!
Quote from Christer Berg on 12 April 2012, 18:51I så fall hade jag postat i Bra Mat 🙂
Men kanske "måltempo" hade varit mer rättvisande 😀
I så fall hade jag postat i Bra Mat 🙂
Men kanske "måltempo" hade varit mer rättvisande 😀