Quote from Guest on 9 February 2013, 15:06Jaha i förrgår såg jag på facebook att det nu är 100 dagar kvar till göteborgsvarvet. Jag är anmäld och har aldrig löpt mer än 10km.... Jag t ycker om att löpa och under hösten och vintern har jag för första gången lyckats hålla igång och löpt ca 20km/vec
Jaha i förrgår såg jag på facebook att det nu är 100 dagar kvar till göteborgsvarvet. Jag är anmäld och har aldrig löpt mer än 10km.... Jag t ycker om att löpa och under hösten och vintern har jag för första gången lyckats hålla igång och löpt ca 20km/vec
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 15:16Svaret beror lite på vad du har för mål. Vad jag kan utläsa vill du först och främst ta dig runt varvet och samtidigt ha behaglig löpupplevelse.
Man måste inte ha sprungit hela distansen på träning innan, men det underlättar för psyket att veta att man k
Svaret beror lite på vad du har för mål. Vad jag kan utläsa vill du först och främst ta dig runt varvet och samtidigt ha behaglig löpupplevelse.
Man måste inte ha sprungit hela distansen på träning innan, men det underlättar för psyket att veta att man k
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 15:28Håller med Henrik ovan, mycket bra tips han bistår med. Jag sprang med ett liknande upplägg inför en halvmara förra sommaren och det gjorde loppet till en mycket trevlig upplevelse.
Håller med Henrik ovan, mycket bra tips han bistår med. Jag sprang med ett liknande upplägg inför en halvmara förra sommaren och det gjorde loppet till en mycket trevlig upplevelse.
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 17:25Tuse tack Henrik!!
Jo eftersom det är första gången jag löper ett så långt lopp är tiden oviktig. Det viktigaste är att ta sig runt och när jag kommer i mål vill jag gärna känna att det var så kul att jag gör om det. jag räknar med att det kommer bli väl
Tuse tack Henrik!!
Jo eftersom det är första gången jag löper ett så långt lopp är tiden oviktig. Det viktigaste är att ta sig runt och när jag kommer i mål vill jag gärna känna att det var så kul att jag gör om det. jag räknar med att det kommer bli väl
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 17:40Det allra bästa är om du kan börja med lite längre rundor ganska snart, men går det inte så går det inte. Sedan behöver det inte gå så fort på långrundorna, med tanke på din kapacitet på milen så kan du springa långpassen i kanske 6:30-tempo och även ännu
Det allra bästa är om du kan börja med lite längre rundor ganska snart, men går det inte så går det inte. Sedan behöver det inte gå så fort på långrundorna, med tanke på din kapacitet på milen så kan du springa långpassen i kanske 6:30-tempo och även ännu
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 18:18Tusen tack Joakim för din hjälp!!
Det betyder otroligt mycket att en van löpare ger råd och tips!! Så jag ska inte sattsa på att få ner mina km tider då?! Tack för det tipset, nu när det är kallt och minusgrader har jag insett att tiderna blir sämre läst
Tusen tack Joakim för din hjälp!!
Det betyder otroligt mycket att en van löpare ger råd och tips!! Så jag ska inte sattsa på att få ner mina km tider då?! Tack för det tipset, nu när det är kallt och minusgrader har jag insett att tiderna blir sämre läst
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 18:46Skit i tempot! Det kommer med vårvädret. Håller med övriga, försök få in lite distanspass så kroppen får in rutinen på att springa lite längre.
Skit i tempot! Det kommer med vårvädret. Håller med övriga, försök få in lite distanspass så kroppen får in rutinen på att springa lite längre.
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 19:04Precis - kör långrundan på helgerna, brukar vara enklare longistiskt. För en halvmara med din målsättning så behöver få eller inga av de övriga passen vara över milen.
Ett tips är att kolla in Team Stockholm Marathons träningsprogram för Göteborgsvarvet,
Precis - kör långrundan på helgerna, brukar vara enklare longistiskt. För en halvmara med din målsättning så behöver få eller inga av de övriga passen vara över milen.
Ett tips är att kolla in Team Stockholm Marathons träningsprogram för Göteborgsvarvet,
Quote from Funbeat user on 13 February 2013, 23:02Tycker alla har skrivit bra saker redan och gett goda råd. Vad beträffande styrketräningen anser jag att du i din situation inte behöver gå till ett gym. Hinner du med lite mage och rygg hemma någon gång i veckan är det så klart bra, men inte ett måste.
Tycker alla har skrivit bra saker redan och gett goda råd. Vad beträffande styrketräningen anser jag att du i din situation inte behöver gå till ett gym. Hinner du med lite mage och rygg hemma någon gång i veckan är det så klart bra, men inte ett måste.
Quote from Funbeat user on 14 February 2013, 12:47Har man aldrig sprungit 21 km när det är dags blir det en jobbig historia.
Det viktigaste är att vänja kroppen att springa länge, som genom att springa långpass 2 timmar i sträck en gång i veckan. Sträckan behöver inte vara 21 km från början, men man är
Har man aldrig sprungit 21 km när det är dags blir det en jobbig historia.
Det viktigaste är att vänja kroppen att springa länge, som genom att springa långpass 2 timmar i sträck en gång i veckan. Sträckan behöver inte vara 21 km från början, men man är