Quote from Guest on 18 May 2008, 23:58Jag har tränat efter Daniels träningsprogram i 20 veckor inför Göteborgsvarvet. I början lyckades jag nästan hålla tempot som angavs men det höll inte på slutet... I alla fall har jag genomfört loppet och är jättestolt över det!!!
Hur ska jag fortsätta n
Jag har tränat efter Daniels träningsprogram i 20 veckor inför Göteborgsvarvet. I början lyckades jag nästan hålla tempot som angavs men det höll inte på slutet... I alla fall har jag genomfört loppet och är jättestolt över det!!!
Hur ska jag fortsätta n
Quote from Linn Bäärnhielm on 19 May 2008, 00:08Lena - Jag håller med dig att alla träningsprogram riktar in sig till ett specielt lopp.
Jag saknar ett program som man kan ha emellan dom andra loppen.
Är det någon som har något bra program att dela med sig?
Lena - Jag håller med dig att alla träningsprogram riktar in sig till ett specielt lopp.
Jag saknar ett program som man kan ha emellan dom andra loppen.
Är det någon som har något bra program att dela med sig?
Quote from Galderma Fritidsförening on 19 May 2008, 00:54Är det just löpning det är frågan om så har jag fått tips av min idrottslärare att man t.ex. kan köra tre pass per vecka där ett pass är backe/fartlek/intervaller, ett pass är "vanlig" lätt distanslöpning/tempopass och det tredje passet är långpass (LSD).
Är det just löpning det är frågan om så har jag fått tips av min idrottslärare att man t.ex. kan köra tre pass per vecka där ett pass är backe/fartlek/intervaller, ett pass är "vanlig" lätt distanslöpning/tempopass och det tredje passet är långpass (LSD).
Quote from Funbeat user on 19 May 2008, 06:48Grattis Lena!
Kör 2/3 pass i veckan. Stressa inte mot nya längder/hastigheter utan låt kroppen vänja sig vid din nya nivå.
Grattis Lena!
Kör 2/3 pass i veckan. Stressa inte mot nya längder/hastigheter utan låt kroppen vänja sig vid din nya nivå.
Quote from Håkan Öhling on 19 May 2008, 15:32Anmäl dig omedelbart till Lidingöloppet! Sen är det bara att försöka få till lite längre pass... 🙂
Anmäl dig omedelbart till Lidingöloppet! Sen är det bara att försöka få till lite längre pass... 🙂
Quote from Linn Bäärnhielm on 19 May 2008, 16:35Det är löpning jag skulle vilja ha hjälp med ett program.
Jag tränar löpning 4-5 ggr i veckan och styrketräning 0-1 ggr i veckan.
Har som mål att komma ner till 1:45 på halvmaran.
I år räckte det bara till 1:55:05 på gbg:s varvet.Måndag - Ledig
Tisdag
Det är löpning jag skulle vilja ha hjälp med ett program.
Jag tränar löpning 4-5 ggr i veckan och styrketräning 0-1 ggr i veckan.
Har som mål att komma ner till 1:45 på halvmaran.
I år räckte det bara till 1:55:05 på gbg:s varvet.
Måndag - Ledig
Tisdag
Quote from Galderma Fritidsförening on 19 May 2008, 16:44Har inte kört varken intervall, fartlek eller backe på länge nu men när jag gjorde det körde jag en vecka av varje så det blev som ett rullande schema.
Vecka 1: intervall
Vecka 2: fartlek
Vecka 3: backe
Sedan om igen.Ser att du kör löpning två-tre da
Har inte kört varken intervall, fartlek eller backe på länge nu men när jag gjorde det körde jag en vecka av varje så det blev som ett rullande schema.
Vecka 1: intervall
Vecka 2: fartlek
Vecka 3: backe
Sedan om igen.
Ser att du kör löpning två-tre da
Quote from Funbeat user on 19 May 2008, 19:37Jag kan springa 4 dagar i rad om jag inte kör för hårt alla dagar - inga problem. 🙂 Däremot vet jag inte om det är optimalt utan jag har bara svårt att låta bli för att det är så himla kul. 🙂
Jag kan springa 4 dagar i rad om jag inte kör för hårt alla dagar - inga problem. 🙂 Däremot vet jag inte om det är optimalt utan jag har bara svårt att låta bli för att det är så himla kul. 🙂
Quote from Funbeat user on 19 May 2008, 21:37Kul ska det vara annars är kan det faktiskt vara. Rune Larsson, ultralöparen, har inte sprungit en intervall sen 70-talet och han har iaf vunnit Spartathlon några gånger. Hans recept var att springa det som kändes roligt, så ofta kroppen ville.
Nu kansk
Kul ska det vara annars är kan det faktiskt vara. Rune Larsson, ultralöparen, har inte sprungit en intervall sen 70-talet och han har iaf vunnit Spartathlon några gånger. Hans recept var att springa det som kändes roligt, så ofta kroppen ville.
Nu kansk
Quote from Linn Bäärnhielm on 19 May 2008, 23:00Rebecca - det är inte alla veckor jag springer 3 daggar i rad men nu under sommaren är det svårt att gå in och träna så då händer det ofta att det blir 3 löpträningsdagar i rad.
Jag har inga problem med det eftersom jag kör hård träning på tisdag så blir
Rebecca - det är inte alla veckor jag springer 3 daggar i rad men nu under sommaren är det svårt att gå in och träna så då händer det ofta att det blir 3 löpträningsdagar i rad.
Jag har inga problem med det eftersom jag kör hård träning på tisdag så blir