Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Karln kan inte vara klok om han tycker det är kul att rusa upp i trappor det snabbaste man orkar 😀

Fast så länge man har roligt är det inga problem, då orkar man med ganska mycket.

Jo, man blir nog inte så bra som honom om man inte är klok, men ändå... 🙂

I Dubai? Du menar möjligen inte världens högsta byggnad eller är det någon annan jag tänker på?

Men att de inte gör något liknande i Twisted Torso? 🙂

Jepp, jag syftar på Burj Dubai.
http://en.wikipedia.org/wiki/Burj_Dubai

Milde himmel, undrar om det finns någon idag levande människa som skulle klara det!

Paul Crake är väl en självklar favorit men han kanske har lagt av(*). Han sprang ESB Run-Up under 10 minuter fyra år i rad. Till saken hör att han fortfarande är ensam om att ha sprungit under 10 minuter...

(*) Med "lagt av" menar jag att han kanske bara

Lena: Tycker du borde sätta upp något slags mål ändå. Nästa års Göteborgsvarv känns ju långt borta.
Om du inte vill satsa på någon tävling så kan du springa en sträcka på 10-20 km nu i början av sommaren.
Kör sedan träning där du försöker träna upp hast

Tack för tipsen!
Någon slags schema behöver jag nog ha för att det ska bli lite "ordning och reda" på träningen. Jag kan väl även känna att jag bör ha något lopp som mål eftersom jag vet att det är bästa sättet för mig att hålla mig motiverad till tränin

http://www.marathon.se/loppen/index.cfm?Search=yes&Typ_ID=6&Lopp_month=

Där borde du kunna hitta något som lockar dig till vidare träning 🙂

Distanser...

Ett backpass kan exempelvis se ut såhär.
Man tar t.ex. en backe som det tar ca 30 sekunder att springa uppför.
Spring upp, jogga eller gå ner. Upprepa x antal gånger. Börja med kanske 4 gånger, öka sedan med en varannan/var tredje gång man

Hej Lena!

Jag har lite samma problem som dig. Vad ska man nu träna emot? Jag ska anmäla mig till Göteborgs halvmara (www.solvikingarna.se) den 11 okt. Sen har jag redan anmält mig till Midnattsloppet i Göteborg 10 km.
Kanske jag även ska springa finallo