Quote from Funbeat user on 28 June 2009, 23:53Kanske jag också kan få svar här. Mina fötter domnar efter någon timme. Jag använder vanliga gymnastikskor som inte sitter fast i pedalen. Bara undrar varför de domnar? Händer aldrig under promenader.
Kanske jag också kan få svar här. Mina fötter domnar efter någon timme. Jag använder vanliga gymnastikskor som inte sitter fast i pedalen. Bara undrar varför de domnar? Händer aldrig under promenader.
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 00:35Långvarigt tryck på felaktigt ställe på foten stoppar upp blodflödet och då domnar du. Rör på tårna mellan varven och få fart på cirkulationen i fötterna så kommer du nog runt problemet.
Långvarigt tryck på felaktigt ställe på foten stoppar upp blodflödet och då domnar du. Rör på tårna mellan varven och få fart på cirkulationen i fötterna så kommer du nog runt problemet.
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 00:40Hm, hur belastar man foten rätt?
Hm, hur belastar man foten rätt?
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 00:47Svårt att svara på. Men dina gymnastikskor är med all säkerhet inte bra för dina fötter när det gäller cykling så lång tid eftersom du domnar. Så svaret är nog att du belastar fötterna på rätt sätt med rätt skor.
Svårt att svara på. Men dina gymnastikskor är med all säkerhet inte bra för dina fötter när det gäller cykling så lång tid eftersom du domnar. Så svaret är nog att du belastar fötterna på rätt sätt med rätt skor.
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 00:58Vanliga gymnastikskor har oftast en för mjuk sula för att fungera bra till cykling. Cykelskor har en väldigt hård sula som fördelar trycket från pedalen.
Vanliga gymnastikskor har oftast en för mjuk sula för att fungera bra till cykling. Cykelskor har en väldigt hård sula som fördelar trycket från pedalen.
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 00:58Jag är nyfiken att skaffa ett par cykelskor då mina pedaler är vändbara. Rundtramp verkar fördelaktigt.
Jag är nyfiken att skaffa ett par cykelskor då mina pedaler är vändbara. Rundtramp verkar fördelaktigt.