Quote from Guest on 26 April 2013, 11:42Jag har som mål att komma upp i 30km/h i snittfart till jobbet. Det är bara 8km så tycker jag borde klara att hålla hög hastighet den korta sträckan i alla fall. Men hur jag än tar i så klarar jag inte att cykla fortare än 25km/h. Idag tog jag en aningen
Jag har som mål att komma upp i 30km/h i snittfart till jobbet. Det är bara 8km så tycker jag borde klara att hålla hög hastighet den korta sträckan i alla fall. Men hur jag än tar i så klarar jag inte att cykla fortare än 25km/h. Idag tog jag en aningen
Quote from Elias Engqvist on 26 April 2013, 11:52Vad har du för cykel?
Vad har du för kadens då du cyklar?
Vad har du för cykel?
Vad har du för kadens då du cyklar?
Quote from Funbeat user on 26 April 2013, 12:31Cyklar på en scott sub20. Ingen aning om kadens, skall se om jag kan kolla det på väg hem. Skall ligga på 90/minut tyckte jag mig läsa någonstans?
Cyklar på en scott sub20. Ingen aning om kadens, skall se om jag kan kolla det på väg hem. Skall ligga på 90/minut tyckte jag mig läsa någonstans?
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 26 April 2013, 13:11Hur länge har du cyklat?
Hur länge har du cyklat?
Quote from Funbeat user on 26 April 2013, 13:13Fortsätt som du gör - cykla järnet till jobbet om jag förstod dig rätt.
Kanske strukturera träningen så att du övar på olika delar i tekniken olika träningspass, t ex rundtramp, lätta växlar och hög kadens.
Logga varje träningpass. Skriv upp saker som s
Fortsätt som du gör - cykla järnet till jobbet om jag förstod dig rätt.
Kanske strukturera träningen så att du övar på olika delar i tekniken olika träningspass, t ex rundtramp, lätta växlar och hög kadens.
Logga varje träningpass. Skriv upp saker som s
Quote from Funbeat user on 26 April 2013, 13:20En sak till, planera hur du ska cykla sträckan till jobbet. D v s var kan du gasa på och var ska du ta det lugnt etc. Var är det tekniskt svårt - trångt, dålig sikt, rödlysen etc. Kanske ta en liten omväg för att slippa flaskhalsar på vägen.
En sak till, planera hur du ska cykla sträckan till jobbet. D v s var kan du gasa på och var ska du ta det lugnt etc. Var är det tekniskt svårt - trångt, dålig sikt, rödlysen etc. Kanske ta en liten omväg för att slippa flaskhalsar på vägen.
Quote from Funbeat user on 26 April 2013, 14:44Några idér...
Läs Bruses sadelskola (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639), där kan du läsa lite om korrekt sittställning vilket är nog så viktigt.Kadens på 90... tänk på att hög kadens ger hög puls och om du nå kommer för nära din
Några idér...
Läs Bruses sadelskola (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639), där kan du läsa lite om korrekt sittställning vilket är nog så viktigt.
Kadens på 90... tänk på att hög kadens ger hög puls och om du nå kommer för nära din
Quote from Funbeat user on 26 April 2013, 14:56Cyklar bara till och från jobbet, ca 2-3ggr/vecka i 3 år ungefär.
Har redan tänkt försöka logga pulsen för jag är nyfiken, men med min andning som referens ligger den på 180 konstant.....
Skall se om jag kan få mer trampteknik och låta det ta tid hem.
Cyklar bara till och från jobbet, ca 2-3ggr/vecka i 3 år ungefär.
Har redan tänkt försöka logga pulsen för jag är nyfiken, men med min andning som referens ligger den på 180 konstant.....
Skall se om jag kan få mer trampteknik och låta det ta tid hem.
Quote from Funbeat user on 26 April 2013, 16:12Om du inte vill cykla mer än till och från jobbet så föreslår jag att du tar den backigare rundan som variation. Kroppen vänjer sig snabbt vid vanliga rundor.
Om du inte vill cykla mer än till och från jobbet så föreslår jag att du tar den backigare rundan som variation. Kroppen vänjer sig snabbt vid vanliga rundor.
Quote from Funbeat user on 26 April 2013, 17:03Om du cyklar lika långt (samma väg varje dag), lika hårt (allt vad du kan) och lika ofta (2-3 ggr/vecka) så kommer du inte utvecklas eftersom du kör nästan exakt samma träningsbelastning hela tiden. Jag tror du behöver träna oftare, längre och med mer
Om du cyklar lika långt (samma väg varje dag), lika hårt (allt vad du kan) och lika ofta (2-3 ggr/vecka) så kommer du inte utvecklas eftersom du kör nästan exakt samma träningsbelastning hela tiden. Jag tror du behöver träna oftare, längre och med mer