Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur skall jag kunna cykla fortare …
You need to log in to create posts and topics.

Du värmer väl upp innan så du förbereder kroppen på arbetet? Testa att lägg upp sträckan som intervaller, så du tar det lugnt och återhämtar dig med jämna mellanrum. Se till att du har maxtryck i däcken. Tänk på att sittställningen påverkar luftmotståndet

Hur skall man värma upp? (mao nej, jag värmer aldrig upp) Den uppvärmning jag får är väl första kilometern... brukar ta det lugnt där, 3 rödljus och en trafikerad korsning. Sedan kommer utfart med lite fart och första sluttningen utför sedan är det kört.

Vart kommer ditt mål 30km/h i snitt i från? Är det ens möjligt på aktuell sträcka med rödljus, korsningar o.s.v.? Det _finns_ en risk att ditt mål inte är realistiskt.

Att köra på en snitthastighet förbi sträckor med rödljus mm är bara farligt. Sikta på att ta det lugnt förbi alla korsningar och kör hårt där det går. Blir bra intervall träning.
Mäta snittfart kan du ju ägna dig åt när du kommer iväg på en sådan sträcka

Tackar för alla förslag, då har jag lite att använda till att försöka öka farten.

Bra synpunkter på säkerhet också, det kan verkligen behövas. Vägen är dock hyffsat tom när jag cyklar, och alla rödljus respekteras. Är det trafikerad korsning med bilar t

omönstrade däck med rätt tryck kan göra stor skillnad..

En billig cykeldator för att hålla koll på den aktuella hastigheten samt genomsnittshastigheten kan ju hjälpa en del.

Men vad ni krånglar.
Trampa hårdare och oftare.

Om du inte redan gjort det, sänk styret i botten. Tyckte mig se att du hade en Scott Sub 20, höjden på styrstammen ska vara lätt å reglera.

Har inte sett något i tråden om det men om du inte använder cykelskor och något form av SPD system så har du din b

skall kolla om jag kan ändra styre och sadel. Tror sadeln är lite låg dessutom. Kör redan med cykelskor, där vann jag en hel del, och även sommarhjulen utan mönster gjorde stor skillnad mot dubbdäcken i vintras.
Gjorde en liten mini-koll över mina km-tide