Quote from Funbeat user on 27 April 2013, 12:44Du värmer väl upp innan så du förbereder kroppen på arbetet? Testa att lägg upp sträckan som intervaller, så du tar det lugnt och återhämtar dig med jämna mellanrum. Se till att du har maxtryck i däcken. Tänk på att sittställningen påverkar luftmotståndet
Du värmer väl upp innan så du förbereder kroppen på arbetet? Testa att lägg upp sträckan som intervaller, så du tar det lugnt och återhämtar dig med jämna mellanrum. Se till att du har maxtryck i däcken. Tänk på att sittställningen påverkar luftmotståndet
Quote from Funbeat user on 27 April 2013, 20:22Hur skall man värma upp? (mao nej, jag värmer aldrig upp) Den uppvärmning jag får är väl första kilometern... brukar ta det lugnt där, 3 rödljus och en trafikerad korsning. Sedan kommer utfart med lite fart och första sluttningen utför sedan är det kört.
Hur skall man värma upp? (mao nej, jag värmer aldrig upp) Den uppvärmning jag får är väl första kilometern... brukar ta det lugnt där, 3 rödljus och en trafikerad korsning. Sedan kommer utfart med lite fart och första sluttningen utför sedan är det kört.
Quote from Funbeat user on 28 April 2013, 00:19Vart kommer ditt mål 30km/h i snitt i från? Är det ens möjligt på aktuell sträcka med rödljus, korsningar o.s.v.? Det _finns_ en risk att ditt mål inte är realistiskt.
Vart kommer ditt mål 30km/h i snitt i från? Är det ens möjligt på aktuell sträcka med rödljus, korsningar o.s.v.? Det _finns_ en risk att ditt mål inte är realistiskt.
Quote from Funbeat user on 28 April 2013, 13:22Att köra på en snitthastighet förbi sträckor med rödljus mm är bara farligt. Sikta på att ta det lugnt förbi alla korsningar och kör hårt där det går. Blir bra intervall träning.
Mäta snittfart kan du ju ägna dig åt när du kommer iväg på en sådan sträcka
Att köra på en snitthastighet förbi sträckor med rödljus mm är bara farligt. Sikta på att ta det lugnt förbi alla korsningar och kör hårt där det går. Blir bra intervall träning.
Mäta snittfart kan du ju ägna dig åt när du kommer iväg på en sådan sträcka
Quote from Funbeat user on 28 April 2013, 20:13Tackar för alla förslag, då har jag lite att använda till att försöka öka farten.
Bra synpunkter på säkerhet också, det kan verkligen behövas. Vägen är dock hyffsat tom när jag cyklar, och alla rödljus respekteras. Är det trafikerad korsning med bilar t
Tackar för alla förslag, då har jag lite att använda till att försöka öka farten.
Bra synpunkter på säkerhet också, det kan verkligen behövas. Vägen är dock hyffsat tom när jag cyklar, och alla rödljus respekteras. Är det trafikerad korsning med bilar t
Quote from Funbeat user on 29 April 2013, 11:09omönstrade däck med rätt tryck kan göra stor skillnad..
omönstrade däck med rätt tryck kan göra stor skillnad..
Quote from Mattias Ragnehed on 29 April 2013, 19:31En billig cykeldator för att hålla koll på den aktuella hastigheten samt genomsnittshastigheten kan ju hjälpa en del.
En billig cykeldator för att hålla koll på den aktuella hastigheten samt genomsnittshastigheten kan ju hjälpa en del.
Quote from Funbeat user on 30 April 2013, 23:59Men vad ni krånglar.
Trampa hårdare och oftare.
Men vad ni krånglar.
Trampa hårdare och oftare.
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 20:31Om du inte redan gjort det, sänk styret i botten. Tyckte mig se att du hade en Scott Sub 20, höjden på styrstammen ska vara lätt å reglera.
Har inte sett något i tråden om det men om du inte använder cykelskor och något form av SPD system så har du din b
Om du inte redan gjort det, sänk styret i botten. Tyckte mig se att du hade en Scott Sub 20, höjden på styrstammen ska vara lätt å reglera.
Har inte sett något i tråden om det men om du inte använder cykelskor och något form av SPD system så har du din b
Quote from Funbeat user on 10 May 2013, 10:15skall kolla om jag kan ändra styre och sadel. Tror sadeln är lite låg dessutom. Kör redan med cykelskor, där vann jag en hel del, och även sommarhjulen utan mönster gjorde stor skillnad mot dubbdäcken i vintras.
Gjorde en liten mini-koll över mina km-tide
skall kolla om jag kan ändra styre och sadel. Tror sadeln är lite låg dessutom. Kör redan med cykelskor, där vann jag en hel del, och även sommarhjulen utan mönster gjorde stor skillnad mot dubbdäcken i vintras.
Gjorde en liten mini-koll över mina km-tide