Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur skall jag kunna cykla fortare …
You need to log in to create posts and topics.

Ska du jaga högre hastigheter, runt 30 tycker jag du ska införskaffa en racer. Det är lite meningslöst att göra detta med en MTB på landsväg. Behöver inte ha kolfiber ram men SPD-SL och skor för dessa pedaler skulle jag rekommendera om du nu vill cykla my

Om du måste ha barnstol på pendlarcykeln så skaffa en med snabbfäste och lämna den på dagis innan du sticker vidare. Även om den är tom så blir det ungefär som att cykla med fallskärm..

Öh, du beskriver ju själv hur du kämpar med darrande ben och hög puls. Vågar man föreslå att du tränar upp din kondis och benstyrka i första hand?

Nu känns det väl lite som om om du lägger rätt mycket fokus på något som du egentligen inte prioriterar i träningstid, men det finns väl lite saker som går att göra annorlunda i vilket fall.

Jag skulle nog köra ett testlopp en gång i månaden och inte för

Jag cykelpendlar med mtb och leker liksom du genom att hålla koll på snittfarten. Mina erfarenheter:
- Vinden. Kör man åt ett håll är det förstås enorm skillnad om man har med eller mot.
- Sträcka. Nära hemmet kan jag välja den 2 km backiga eller den 6 km

Sänkte styret i botten, höjde sadeln. Igår provade jag att vända styrstammen och höjde dessutom sadeln ytterligare 5mm, kändes som att jag inte fick sträcka ut benen tidigare.
Nu är det väl lite tidigt att säga något om det, men upplever det som att styr

Nej, det är inte dags att byta däcken snart, det har varit dags att byta däcken länge. Allt bredare än 23-25 mm bromsar ner dig, men ibland kan komfort och fäste på ojämna underlag vara viktigare

Får du ont i handlederna beror det antagligen på att du hänger på styret. Lösning på det är att träna upp bålen (plankan, situps etc).

per: Då behöver jag inte tänka på det mer än att försöka hålla uppe kroppen med ryggen istället för med armarna.

Mätte fälg och däck, fälgen verkar vara ca 23mm bred, dagens däck ca 30mm breda mätt med skjutmått rakt över. Om man köper nya däck, skall m

Så, då ligger jag runt 27-29km/h i snitt till jobbet. Skall skifta till Continental ultra sport 28mm däck så får vi se ifall det gör någon skillnad. Hoppas affären inte rekommenderade fel däck nu bara.