Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur snabbare på några dagar?
You need to log in to create posts and topics.

Hur ska jag bli snabbare på nån dag? 80 m är sträckan. Jag sprang mycket fortare för ett år sen, och jag vet inte hur jag ska lyckas få igång benen. De som jag var mycket snabbare mot ifjol, är jag nu långsammare mot. Nåt tips? Det är väldigt viktigt.

Vad pratar vi om för tidshorisont här? Är det i morgon eller i övermorgon du ska springa?

Om det handlar om "nån dag" som du skriver, tror jag att det du kanske hinner förbättra är rörligheten, genom ett lugnt löppass på 20 minuter och lämplig stretching. Strax innan tävling(?) ser du till att värma upp ordentligt och trigga kroppen med några

Heh, snacka om att vara ute i god tid..

Det enda rådet är: se till att vara utvilad..dina explosiva fibrer presterar bäst när de inte är trötta. Och var ute i god tid nästa gång, så kanske vi kan ge dig bättre råd.

Gör inget dumt alldeles innan nu bara - för om du är otränad är det lätt att få träningsvärk och då går det väldigt dåligt att springa!

Mental träning? Se dig gå i mål före din tävlingskamrat och visualisera de 80 meterna, hur du flyger fram med ett leende på läpparna 🙂 Det tror jag är de ända du hinner göra innan "matchdag".

Lycka till! Skriv gärna hur det gick 🙂

Kreatin.

Amfetamin...

Vispgrädde!

Snabb teknikgenomgång med kunnig sprinter/tränare