Quote from Guest on 25 May 2012, 13:46Jag sprang Köpenhamns Marathon i söndags. Det var min första och snabbt gick det ju inte sista milen (däremot var jag nöjd med farten de första 3) för jag hade ont i benen och ena knät och gåsprang vissa bitar. I två dagar efteråt hade jag grym träningsvä
Jag sprang Köpenhamns Marathon i söndags. Det var min första och snabbt gick det ju inte sista milen (däremot var jag nöjd med farten de första 3) för jag hade ont i benen och ena knät och gåsprang vissa bitar. I två dagar efteråt hade jag grym träningsvä
Quote from Jonny Persson on 25 May 2012, 13:56Cykla du! Det blir bra genomblödning för musklerna.
Cykla du! Det blir bra genomblödning för musklerna.
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 13:58Tack! Om en löparexpert säger det så kan jag nog våga mig på några mil cykel : ) Håller nämligen på att klättra på väggarna, fem dagar utan träning är mer än vad jag klarar av....
Tack! Om en löparexpert säger det så kan jag nog våga mig på några mil cykel : ) Håller nämligen på att klättra på väggarna, fem dagar utan träning är mer än vad jag klarar av....
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 14:27Ja, inga problem att träna nu. Jag brukar vara igång med ett lätt återhämtningspass två-tre dagar efter en mara. Självklart ska man inte springa några tuffa pass, men det brukar kroppen vara bra på att tala om själv. 😉 Cykling är ju dessutom i alla fall
Ja, inga problem att träna nu. Jag brukar vara igång med ett lätt återhämtningspass två-tre dagar efter en mara. Självklart ska man inte springa några tuffa pass, men det brukar kroppen vara bra på att tala om själv. 😉 Cykling är ju dessutom i alla fall
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 16:03Vad tror ni om att springa Lidingöloppet 30/9 innan redan bokade NY Marathon 4/11? För tätt inpå? Tjänar man mer på att träna den veckan som efterföljer Lidingöloppet och som förmodligen blir rätt lugn vid deltagande i loppet?
Siktar på ca 3:20-3:30 på
Vad tror ni om att springa Lidingöloppet 30/9 innan redan bokade NY Marathon 4/11? För tätt inpå? Tjänar man mer på att träna den veckan som efterföljer Lidingöloppet och som förmodligen blir rätt lugn vid deltagande i loppet?
Siktar på ca 3:20-3:30 på
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 22:25Lidingöloppet 5 veckor innan maran är inga problem alls. Det sliter inte alls lika mycket på muskulaturen som ett marathon och blir ett bra långpass.
Lidingöloppet 5 veckor innan maran är inga problem alls. Det sliter inte alls lika mycket på muskulaturen som ett marathon och blir ett bra långpass.
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 12:40Andreas, jag gör ungefär dina tider och vill ha tre veckor mellan tävlingar. Fem veckor låter som väldigt gott om återhämtningstid. Passa på att unna dig en veckas total vila, om du ger allt på Lidingö.
Andreas, jag gör ungefär dina tider och vill ha tre veckor mellan tävlingar. Fem veckor låter som väldigt gott om återhämtningstid. Passa på att unna dig en veckas total vila, om du ger allt på Lidingö.
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 13:52Två till fyra veckor efter LL brukar jag vara i bra form! Nu springer jag inte längre än ca timmen normalt
Två till fyra veckor efter LL brukar jag vara i bra form! Nu springer jag inte längre än ca timmen normalt
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 14:18bra tråd detta, sprangs STockholms mara i lördags, sen igår morse en lätt jogg 3km och kanske ikväll oxå, denna vecka lätta pass sen nästa vecka ska det springas lite längre distans igen med tanke på OS maran 14 juli.
simning oxå på schemat... OBS!!! spa
bra tråd detta, sprangs STockholms mara i lördags, sen igår morse en lätt jogg 3km och kanske ikväll oxå, denna vecka lätta pass sen nästa vecka ska det springas lite längre distans igen med tanke på OS maran 14 juli.
simning oxå på schemat... OBS!!! spa
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 14:21Skönt att höra. Är riktigt sugen på LL. Blir nog ingen "toppning" inför LL där träningsmängden reduceras sista två veckorna utan jag kör nog på ganska oförändrat för att inte störa uppbyggnaden inför NY. LL får helt enkelt bli den veckans långpass för att
Skönt att höra. Är riktigt sugen på LL. Blir nog ingen "toppning" inför LL där träningsmängden reduceras sista två veckorna utan jag kör nog på ganska oförändrat för att inte störa uppbyggnaden inför NY. LL får helt enkelt bli den veckans långpass för att