Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 07:30Stig.
Givetvis ej enbart intervallträning.
1988 ( 89 ) var vi 20 till Stockholm marathon. Ca. 15 sub 3h.
1990 var vi 3. De övriga var skadade.
Vi ( jag hoppade av ) började med intervallträning efter schema.Gunder Hägg hade underbara fantastiska träning
Stig.
Givetvis ej enbart intervallträning.
1988 ( 89 ) var vi 20 till Stockholm marathon. Ca. 15 sub 3h.
1990 var vi 3. De övriga var skadade.
Vi ( jag hoppade av ) började med intervallträning efter schema.
Gunder Hägg hade underbara fantastiska träning
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 07:52Det måste vara jobbigt att känna efter och anpassa sina intervallpass efter det.
Det måste vara jobbigt att känna efter och anpassa sina intervallpass efter det.
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 08:44Jo.
För David.:-(
Jo.
För David.:-(
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 09:52Hej Björn!
På 12 veckor om du springer 3 gg/v kommer du att förbättras massor. Nästan vad du än gör.
Fört och främst måste du ha roligt och/eller skönt när du springer. Man behöver inte ha blodsmak under träning. Prova variera passen.
Värm upp och ner i
Hej Björn!
På 12 veckor om du springer 3 gg/v kommer du att förbättras massor. Nästan vad du än gör.
Fört och främst måste du ha roligt och/eller skönt när du springer. Man behöver inte ha blodsmak under träning. Prova variera passen.
Värm upp och ner i
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 10:48Stig.
3 av dem var elitlöpare, dvs. sub 2:30.
Jag var ej ens elitmotionär, kom ej under 3h.Det tog mindre än ett år från det att gruppen ( 2:20 - 3:20 löpare ) så var vi ytterst få kvar.
Åtminstone på denna lilla grupp av ca. 20 så var inte intervallträ
Stig.
3 av dem var elitlöpare, dvs. sub 2:30.
Jag var ej ens elitmotionär, kom ej under 3h.
Det tog mindre än ett år från det att gruppen ( 2:20 - 3:20 löpare ) så var vi ytterst få kvar.
Åtminstone på denna lilla grupp av ca. 20 så var inte intervallträ
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 11:10K-G> Alla kan åstakomma saker på 12 veckor oavsett talang. Det som behövs är vilja till förändring.
Talang utan vilja leder ingenstans.
Tyvärr för mig som saknar talang men viss vilja, så kommer jag inte lika långt som någon med talang och vilja. Men fr
K-G> Alla kan åstakomma saker på 12 veckor oavsett talang. Det som behövs är vilja till förändring.
Talang utan vilja leder ingenstans.
Tyvärr för mig som saknar talang men viss vilja, så kommer jag inte lika långt som någon med talang och vilja. Men fr
Quote from Jan Lundquist on 16 March 2010, 11:10Hej Björn
Som många redan skrivit: Det är klart du kan!
Jag började springa för 2 år sedan. Jag körde efter ett träningsprogram från I form som jag lade upp här: http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=1010
Det var för mig jättestort
Hej Björn
Som många redan skrivit: Det är klart du kan!
Jag började springa för 2 år sedan. Jag körde efter ett träningsprogram från I form som jag lade upp här: http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=1010
Det var för mig jättestort
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 13:17Elitlöpare är väl ungefär som Whitbreadbåtar: Går inget sönder har man konstruerat för tungt, satsat för fegt ....
Elitlöpare är väl ungefär som Whitbreadbåtar: Går inget sönder har man konstruerat för tungt, satsat för fegt ....
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 18:54Tack Janne.
Jag siktar på att springa 6.5 km på under 30 minuter, det ser jag som ett bra delmål. Jag är mer övertygad om att det kommer att gå bra nu, jag ökade upp till 10kmh denna vecka, så nu springar jag alltså 5km på 30 min, med tanke på att jag al
Tack Janne.
Jag siktar på att springa 6.5 km på under 30 minuter, det ser jag som ett bra delmål. Jag är mer övertygad om att det kommer att gå bra nu, jag ökade upp till 10kmh denna vecka, så nu springar jag alltså 5km på 30 min, med tanke på att jag al