Quote from Funbeat user on 24 October 2013, 14:12Skillnaden är exakt ett drev bak. Varken mer eller mindre.
Sen är frågan den vad som är fördelen med att kunna ha ett drev till och där finns det lite olika fördelar.
B.la. att man kan få en tätare kassett en annan är att man kan få en större spridning
Skillnaden är exakt ett drev bak. Varken mer eller mindre.
Sen är frågan den vad som är fördelen med att kunna ha ett drev till och där finns det lite olika fördelar.
B.la. att man kan få en tätare kassett en annan är att man kan få en större spridning
Quote from Funbeat user on 24 October 2013, 16:09Min egen utvärdering av om en racerkassett är bra: Har den 18 eller inte? 13, 14, 15, 16, 17 och 19 har "alla" kassetter. Men sen kör jag ju inte i berg heller.
Min egen utvärdering av om en racerkassett är bra: Har den 18 eller inte? 13, 14, 15, 16, 17 och 19 har "alla" kassetter. Men sen kör jag ju inte i berg heller.
Quote from Berit Bengtson on 24 October 2013, 18:13Ett enkelt sätt att jämföra olika utväxlingar är:
http://www.ritzelrechner.de/#
Ett enkelt sätt att jämföra olika utväxlingar är:
http://www.ritzelrechner.de/#
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 19:06Ok, nu fick jag svar av cykelhandlaren...
"Vill du ha 11s så behöver vi byta även dina träningshjul. Förutom dom och kassetten så är växelreglage, fram- & bakvxl kedja kassett vevparti och hjulen. Faktiskt nästan allting i växelsystemet. Det skulle isf k
Ok, nu fick jag svar av cykelhandlaren...
"Vill du ha 11s så behöver vi byta även dina träningshjul. Förutom dom och kassetten så är växelreglage, fram- & bakvxl kedja kassett vevparti och hjulen. Faktiskt nästan allting i växelsystemet. Det skulle isf k
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 20:46"Värt eller inte? Cykeln kostar annars 30 tkr med 10-delad kassett och Shimano 105 - Dura Ace kombination på komponenterna."
Inte om du frågar mig. Vem har 105DA-kombination på komponenterna. Och vika har vilken nivå? Då och där skulle jag dra öronen
"Värt eller inte? Cykeln kostar annars 30 tkr med 10-delad kassett och Shimano 105 - Dura Ace kombination på komponenterna."
Inte om du frågar mig. Vem har 105DA-kombination på komponenterna. Och vika har vilken nivå? Då och där skulle jag dra öronen
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 21:02Det är 105-komponter på "listcykeln" men jag/vi uppgraderar vissa reglage etc innan köpet är klart.
Varför skulle jag vilja ha en Wilier linjecykel när jag ska köpa en tempocykel? 😉 Men tack för engagemanget! 🙂
Det är 105-komponter på "listcykeln" men jag/vi uppgraderar vissa reglage etc innan köpet är klart.
Varför skulle jag vilja ha en Wilier linjecykel när jag ska köpa en tempocykel? 😉 Men tack för engagemanget! 🙂
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 21:36"T.ex en Wilier Blade Athena 11s Vento CX Matt Black för ca 22 000:-
http://www.bikebuster.se/detaljer/121299.html "
Därför att jag inte såg/tänkte på det först. Dock ändrat till ovan, vilket inte är en linje vad jag kan se;)
Vänligen
P.
"T.ex en Wilier Blade Athena 11s Vento CX Matt Black för ca 22 000:-
http://www.bikebuster.se/detaljer/121299.html "
Därför att jag inte såg/tänkte på det först. Dock ändrat till ovan, vilket inte är en linje vad jag kan se;)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 07:03105DA-kombination på komponenterna har ju alla enkla tempo/tricyklar som är Shimanoutrustade.
Då är det oftast 105 på allt utom reglage som bara finns som DA.Dessutom är det ju så att komponenterna (drivlinan) på en tempo/tricykel inte behöver vara
105DA-kombination på komponenterna har ju alla enkla tempo/tricyklar som är Shimanoutrustade.
Då är det oftast 105 på allt utom reglage som bara finns som DA.
Dessutom är det ju så att komponenterna (drivlinan) på en tempo/tricykel inte behöver vara
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 07:42Sara, det låter som den cykel du funderar på är en Specialized Shiv Elite, och att uppgradera vissa komponenter. Är det någon speciellt orsak att inte ta Shiv Expert, som är utrustad med Ultegra 11-d? Om man nu vill ha 11-d.
Sara, det låter som den cykel du funderar på är en Specialized Shiv Elite, och att uppgradera vissa komponenter. Är det någon speciellt orsak att inte ta Shiv Expert, som är utrustad med Ultegra 11-d? Om man nu vill ha 11-d.
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 10:05Det är väl mest priset. Min budget är 30 tkr, vill förstås få mest fart för pengarna. 🙂 Har bestämt mig för Shiven så andra märken/modeller går bort. Utgår från en Shiv Comp och uppgraderar till bättre hjul och Ultegra bakväxel. Men det känns som jag ko
Det är väl mest priset. Min budget är 30 tkr, vill förstås få mest fart för pengarna. 🙂 Har bestämt mig för Shiven så andra märken/modeller går bort. Utgår från en Shiv Comp och uppgraderar till bättre hjul och Ultegra bakväxel. Men det känns som jag ko