Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur svårt är det att montera ihop …
You need to log in to create posts and topics.

Den är nog mer allmänt skriven.

En bike fit för 1500kr e värd varenda krona om ja får säga vad ja tycker,va själv hos Klas Johansson(Surte) förra våren å kan bara säga att de va de värt 🙂

Det verkar Vacansoleil tycka också

Ang bike fit hade vi ett vårmöte i Hofvet i går, en av punkterna var just bike fit. Nu var killen från Cykelcity inte helt opartisk, men han berättade att de hittills inte har haft någon som har gjort en bike fit med resultatet att inget behöver ändras.

En bikefit är som att prova skor. Det är först när du gått i skorna ett tag, som du kan känna om det är rätt eller fel. Inte några minuter i skoaffären.

Inte menat att dissa bikefit, tvärtom! Utan att vi ska se det som ett utgångsläge där det enligt alla

Jag stammar...

"Inte menat att dissa bikefit, tvärtom! Utan att vi ska se det som ett utgångsläge där det enligt alla teorier är rätt. "

Ungefär som när man har ställt in enligt Bruses sadelskola 😉

Japp, å det har jag ju skrivit i skolan också, att det jag skriver är en grund, något att utgå ifrån. Jag har efter min egen skola och bikefitt, pillat på de flesta inställningarna.

Ja, nu vill inte jag heller dissa bike fit - jag är ju själv simmare från början och har trots långt medlemskap i triathlonklubben egentligen bara cyklat ordentligt några säsonger sedan jag köpte linjehojen.
Och jag har förstått att sittställningen har st

En ordentlig Bikefit tar lätt minst 1 1/2 timme ibland uppemot två om din cykel är svårmekad. Tempocyklar kan ibland vara tidskrävande pga integrerade lösningar i framändan...
En Bikefit är för många ett av dom billigaste sätten att öka sin prestationsför