Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla kloka funbeatare 🙂
Har sedan 3 mån kommit igång med min löpträning på ett bra sätt. Springer utan större problem 5 km och skulle nog orka betydligt längre men tar det lite piano för mina leders skull.
Mitt stora träningsmål är att ta mig spring

Grattis och lycka till med graviditeten.

Jag fortsatte att springa orientering tom 7 månaden när jag var gravid. Men jag var mycket noga med att inte överstiga 90% av min maxpuls.
Jag pausade orienteringen eftersom en tjej som sprang om mig på en tävling

Det kan dock variera från person till person. Det är viktigt att man känner efter själv vad man orkar med. Själv fick jag stora problem med foglossning i höfterna en bit in i första graviditeten och nästan med än gång i den andra. Det gjorde att jag hade

Nu kanske jag får på nöten som svarar utan att ha barn... En kompis till mig fick barn för ett par månader sedan och hon tränade på Friskis fram till ungefär 2 veckor innan förlossningen. Det gick bra men vissa saker gjorde hon inte eller också modifierad

Tack så mycket för gratulationer och att ni delar med er av erfarenheter och tankar. 😀

Jag hade turen förra gången att må mycket bra men tränade inte så här innan då. Och nu är jag så taggad att fortsätta med löpningen om jag kan att det vore jättetrist

Grattis Nina, så roligt att du ska ha barn! 🙂

Här är en kvinna som skrivit om träning och graviditet, du kanske kan hitta inspiration och råd här?
http://www.naraforaldrar.se/gravidtraning.htm

1. Grattis!
2. Vill bara meddela att under Blodomloppet igår såg jag i alla fall fyra gravida kvinnor som sprang. Ett par av dom hade en käck "stödkrage" som höll upp magen. Tufft!

Grattis!
Mesta sagt. Man får känna efter.

Undvika att dra i skelettet, ligamenten - oxytocinet gör dem känsligare - sånt där du kan falla eller få slag mot magen osv som Tinas exempel med rådjuret ...- ja du inser nog själv.
Du är rätt ny som löpare låte

Har man svårare foglossning är det inte helt bra att ignorera smärtan och bara sätta på sig en gördel och springa.

Det finns en inte alltför liten grupp kvinnor som efter svår foglossning under graviditet, även långt efter graviditeten har problem med et

"Har man svårare foglossning är det inte helt bra att ignorera smärtan och bara sätta på sig en gördel och springa."
😀
Jag tror inte de flesta kvinnor med svårare foglossning skulle komma på tanken att springa, med eller utan gördel. De brukar ha problem

12