Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu blev det lite rörigt kanske.

Via webben kan man ta bort sina egna och andras kommentarer på sina egna träningspass, ex:

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=f92362421b4d4a1fa6127b774ac43ccb.jpg&Size=&share=

Däremot kan man inte ta bort sin

Tack Mikael. Nu hittade jag det efter att ha valt " Visa hela passet". Jag kollade på "Redigera passet".

Det syns inte på heller "Hem" nivån. Där man bara kan lägga till sitt pass.
/Janne

Det är bra att man inte kan ändra kommentarerna som man lägger i andras bloggar, träningspass och dylikt. Då står man för det man skriver.

Ibland skriver man något och när man läser det en stund senare inser man att det kan tolkas annorlunda än som man menat när man skrev det. Det betyder inte att man inte står för vad man skriver, utan att det kan vara klurigt att skriva exakt vad man menar

Ja, och då kan man göra ett tillägg i nästa kommentar.

Fast det kan kännas "tjatigt" att skriva tre olika inlägg för att förklara något man hade velat skriva i ett. Men jag håller med att det finns klara nackdelar med att kunna ändra vad man skrivit.

Någon form av versionshantering av inläggen hade kunnat v

Fattar ni? Jag redigerar vad jag skriver medan jag skriver, så ibland försvinner långa tankekedjor. Annars kan jag skriva ett inlägg till och försöka förklara?

(just kidding)

Det fungerar så i de sociala forum vi har på KTH, man kan ändra, men det går att se vilka ändringar som har gjorts om man vill.

Mycket störande att man inte själv kan redigera/radera inlägg i efterhand, särskilt om uppkopplingen får fnatt just när man postar inlägget, så att 5 identiska inlägg postas.

Men du behöver inte trycka mer än EN gång på knappen.