Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det kan räcka att trycka en gång...

Hur ofta får du flera inlägg postade om du bara trycker EN gång?

Har du aldrig varit med om det fenomenet? Har hänt mig, inte bara här utan även på andra diskussionsforum när någonting med den mottagande servern har hakat upp sig.

Nope, men blir jag otålig och trycker ännu en gång så blir det oftast två postningar.

Ja, men det var inte det som jag syftade på.

Jag har aldrig heller råkat ut för dubbelpostningar så länge jag själv inte har klickat flera gånger på knappen eller laddat om sidan. Hur det rent tekniskt skulle kunna inträffa på servern kan jag inte riktigt se om man inte har gjort allvarliga fel i ko

De gånger jag dubbelpostar så är det som regel från mobiltelefonen. Jag och touch-screens är ingen bra kombination.

Det är möjligt att jag har drömt ihop alltihop, men nog har jag bestämda minnen av att dubbelpostningar har uppkommit utan någon annan anledning än att "någonting hakar upp sig någonstans" på vägen från min dator till servern i fråga. Men om det är så att

"Något hakar upp sig någonstans" låter inte som en bra teknisk förklaring!

Typiskt beteende för användare när något går långsamt är att trycka igen eller trycka på reload. Det beteendet tenderar i att flera requester går till servern.