Quote from Guest on 20 January 2011, 22:14Såhär tränar jag, vad tycker ni? Vill ha mycket inputs:-). 1x tempolöp c:a 40 min, 1x intervallöp alt spinning, 1x långpass (1,2-2,2 mil) 2x styrkepass ( tex easyline, skivstång eller gymet) 1x core pass. Vad tror ni/ tycker ni?? Tillräckligt? Rätt
Såhär tränar jag, vad tycker ni? Vill ha mycket inputs:-). 1x tempolöp c:a 40 min, 1x intervallöp alt spinning, 1x långpass (1,2-2,2 mil) 2x styrkepass ( tex easyline, skivstång eller gymet) 1x core pass. Vad tror ni/ tycker ni?? Tillräckligt? Rätt
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 22:24Några frågor som behöver ett svar:
Vad har du för mål med Stockholm marathon?
Hur tuffa är passen som du kör? har du % av maxpuls för passen?
Vilka tempon springer du i?
Några frågor som behöver ett svar:
Vad har du för mål med Stockholm marathon?
Hur tuffa är passen som du kör? har du % av maxpuls för passen?
Vilka tempon springer du i?
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 06:401. Regelbundet.
2. Långpass 1 ggn/v.
3 Fartlek i kuperad terräng 1 ggn/v.
4. Tredje passet är ett snabbare men lite kortare pass.
5. Fyra pass i vecka...ibland...oftast tre pass.
6. Cyklar ibland.
7. Dålig på styrketräning, men ska bättra mig i år.Backt
1. Regelbundet.
2. Långpass 1 ggn/v.
3 Fartlek i kuperad terräng 1 ggn/v.
4. Tredje passet är ett snabbare men lite kortare pass.
5. Fyra pass i vecka...ibland...oftast tre pass.
6. Cyklar ibland.
7. Dålig på styrketräning, men ska bättra mig i år.
Backt
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 08:12Just nu kör jag 1-2 pass på 12km + ett pass på 18-23km varje vecka i mellanmjölkstempo. Det är allt jag pallar just nu. Det går tungt och har gjort det sen mörkret kom...
När orken återkommer med solljuset är planen att byta ut ett av 12km passen mot ett
Just nu kör jag 1-2 pass på 12km + ett pass på 18-23km varje vecka i mellanmjölkstempo. Det är allt jag pallar just nu. Det går tungt och har gjort det sen mörkret kom...
När orken återkommer med solljuset är planen att byta ut ett av 12km passen mot ett
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 12:18Jag tycker det ser ok ut för 3 pass i veckan. Det är dock viktigt att du verkligen utför dessa pass på rätt sätt. dvs
tempopasset skall springas kring 85% av maxpuls.
Under intervaller ska du helst upp över 90% av maxpuls. I alla fall under de senare i s
Jag tycker det ser ok ut för 3 pass i veckan. Det är dock viktigt att du verkligen utför dessa pass på rätt sätt. dvs
tempopasset skall springas kring 85% av maxpuls.
Under intervaller ska du helst upp över 90% av maxpuls. I alla fall under de senare i s
Quote from Elias Engqvist on 21 January 2011, 12:23Micke: Ang. intervallerna: "Över 90% av maxpuls" - jag trodde att man skulle köra långa intervaller 1000m o 2000m i tröskelfart och med rel. kort vila tex 1 minut. På dig låter det som "så fort som möjligt och över 90% av max"
Micke: Ang. intervallerna: "Över 90% av maxpuls" - jag trodde att man skulle köra långa intervaller 1000m o 2000m i tröskelfart och med rel. kort vila tex 1 minut. På dig låter det som "så fort som möjligt och över 90% av max"
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 12:26"Det är dock viktigt att du verkligen utför dessa pass på rätt sätt. dvs"
Om man tycker det är VIKTIGT så bör man nog definiera varför det är VIKTIGT. En person som bara vill ta sig runt på en defensiv sluttid behöver nog inte bry sig så mycket om tempo
"Det är dock viktigt att du verkligen utför dessa pass på rätt sätt. dvs"
Om man tycker det är VIKTIGT så bör man nog definiera varför det är VIKTIGT. En person som bara vill ta sig runt på en defensiv sluttid behöver nog inte bry sig så mycket om tempo
Quote from Jonny Persson on 21 January 2011, 12:34Peter: För att bara klara en mara så är långpassen viktigast. Absolut. Jag har sprungit maran på 2.51 ett år som var i det närmaste kliniskt fritt från intervallträning.
Peter: För att bara klara en mara så är långpassen viktigast. Absolut. Jag har sprungit maran på 2.51 ett år som var i det närmaste kliniskt fritt från intervallträning.
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 12:52@Christer
Det beror på vilken typ av träning man söker.
Då Anna redan har ett tempopass inlagt per vecka tycker jag inte det är nödvändigt att lägga till ytterligare ett pass i tröskelfart. Tröskelpass uppdelade i intervaller körs ofta mellan 1-5km med ko
@Christer
Det beror på vilken typ av träning man söker.
Då Anna redan har ett tempopass inlagt per vecka tycker jag inte det är nödvändigt att lägga till ytterligare ett pass i tröskelfart. Tröskelpass uppdelade i intervaller körs ofta mellan 1-5km med ko
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 12:56@Anna, jag tror din träningsmängd är fullt tillräcklig, men däremot kanske du ska försöka koncentrera dig mer på löpningen. 3 löppass i veckan tror jag det är bra att hinna med, och sedan antar jag att du kommer öka på längden på dina långpass lite åt gån
@Anna, jag tror din träningsmängd är fullt tillräcklig, men däremot kanske du ska försöka koncentrera dig mer på löpningen. 3 löppass i veckan tror jag det är bra att hinna med, och sedan antar jag att du kommer öka på längden på dina långpass lite åt gån