Quote from Guest on 3 November 2009, 14:50Finns det några bra tips ibland er alla på muskelträning för simning, som en upptagen barnförälder kan ägna sig åt när det finns en lucka. gummisnoddar, hantlar eller ?
Finns det några bra tips ibland er alla på muskelträning för simning, som en upptagen barnförälder kan ägna sig åt när det finns en lucka. gummisnoddar, hantlar eller ?
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 15:00För att bli bra på att skala bananer kan man inte öva på kokosnötter 🙂
Själv har jag inte hittat några riktigt bra torrsimsövningar. Men det är väl inte helt fel att underhålla musklerna med lite styrketräning.
För att bli bra på att skala bananer kan man inte öva på kokosnötter 🙂
Själv har jag inte hittat några riktigt bra torrsimsövningar. Men det är väl inte helt fel att underhålla musklerna med lite styrketräning.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 15:10Att bygga upp styrka och uthållighet som ett komplement kan ju aldrig vara fel.
Själv har jag styrketränat enbart överkropp så här i min försäsong för att förbereda mig inför simningen.
Att bygga upp styrka och uthållighet som ett komplement kan ju aldrig vara fel.
Själv har jag styrketränat enbart överkropp så här i min försäsong för att förbereda mig inför simningen.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 15:24Manne: Hur styrketränar du inför simningen? Håller själv på att träna en hel del överkroppsstyrka på gymmet men kör ganska så explosivt. Jag föreställer mig att simning är mer uthållighet, men det kanske går bra iaf? Skulle vara kul att höra hur du gör ef
Manne: Hur styrketränar du inför simningen? Håller själv på att träna en hel del överkroppsstyrka på gymmet men kör ganska så explosivt. Jag föreställer mig att simning är mer uthållighet, men det kanske går bra iaf? Skulle vara kul att höra hur du gör ef
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 15:43dra "slang" , armhävningar & bålstyrka är väl klassiskt, men för egen del måste jag simma regelbundet för att inte tappa vattenkänslan.
dra "slang" , armhävningar & bålstyrka är väl klassiskt, men för egen del måste jag simma regelbundet för att inte tappa vattenkänslan.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 16:35Thomas:
Jag följer ett strikt program som min PT på Nautilus har gett mig, men i princip går det ut på att jag ökar på repsen istället för vikten.Jag kan t ex köra 3 x 20 på en övning med lägre vikt istället för 3 x 5 på en hög vikt. Dock ökar jag vikte
Thomas:
Jag följer ett strikt program som min PT på Nautilus har gett mig, men i princip går det ut på att jag ökar på repsen istället för vikten.
Jag kan t ex köra 3 x 20 på en övning med lägre vikt istället för 3 x 5 på en hög vikt. Dock ökar jag vikte
Quote from Elias Engqvist on 3 November 2009, 16:38Varför inte simma? Det snöar väl inte i bassängen? Detta är ju säsongen då man kan simma inomhus!
Varför inte simma? Det snöar väl inte i bassängen? Detta är ju säsongen då man kan simma inomhus!
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 16:45Nu var ju frågan att TS inte har möjlighet till det just nu.
För egen del kändes det som en bra grej att bygga upp lite styrka i förhand.
Nu var ju frågan att TS inte har möjlighet till det just nu.
För egen del kändes det som en bra grej att bygga upp lite styrka i förhand.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 16:59Tack för tipsen Manne 🙂
Christer: Har inget jobb och ett gymkort är billigare än ett simkort* därför kör iaf jag bara gym tills vidare. Dessutom är det roligare att gå på gym då jag sjunker som en sten i bassängen 🙁
*Har inget med mobiler att göra
Tack för tipsen Manne 🙂
Christer: Har inget jobb och ett gymkort är billigare än ett simkort* därför kör iaf jag bara gym tills vidare. Dessutom är det roligare att gå på gym då jag sjunker som en sten i bassängen 🙁
*Har inget med mobiler att göra
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 17:56Missa inte vändningarna.
Missa inte vändningarna.