Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 17:58Intressant är muskelträning dels ur tidaspekten och tillgång på simbassäng, simmar själv 1-2ggr i veckan. Jag frågar även för att jag inbillar mig även att man får ut mer av intervallträning om man bygger lite extra maxstyrka som man får lära sig att hush
Intressant är muskelträning dels ur tidaspekten och tillgång på simbassäng, simmar själv 1-2ggr i veckan. Jag frågar även för att jag inbillar mig även att man får ut mer av intervallträning om man bygger lite extra maxstyrka som man får lära sig att hush
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 18:28På ett sätt vill jag gärna se min styrketräning som ett slags intervall träning då man lyfter vilar osv
Både i cykel och löpträningen kör jag mycket intervaller och framförallt backträning, jag funderar då jag drar igång löpträningen om inte stavgång sna
På ett sätt vill jag gärna se min styrketräning som ett slags intervall träning då man lyfter vilar osv
Både i cykel och löpträningen kör jag mycket intervaller och framförallt backträning, jag funderar då jag drar igång löpträningen om inte stavgång sna
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 18:57...och mellan muskelövningarna ta en titt på en film, finns en del att välja från här http://www.totalimmersion.net/
mvh
Roger
...och mellan muskelövningarna ta en titt på en film, finns en del att välja från här http://www.totalimmersion.net/
mvh
Roger
Quote from ellen olsson on 3 November 2009, 19:48Var är ett gymkort billigare än ett simkort?
Det måste vara tämligen ovanligt...
Var är ett gymkort billigare än ett simkort?
Det måste vara tämligen ovanligt...
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 21:50I fagersta. Fast det beror ju på vilket gym man går till förstås. Jag går till det billiga som faktiskt är riktigt bra
Ett årskort på badet kostar 1420kr medan ett gymkort kostar 600 (jag köpte mitt i början av oktober för 200kr och det gäller året ut).
I fagersta. Fast det beror ju på vilket gym man går till förstås. Jag går till det billiga som faktiskt är riktigt bra
Ett årskort på badet kostar 1420kr medan ett gymkort kostar 600 (jag köpte mitt i början av oktober för 200kr och det gäller året ut).
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 22:45Jag är själv simmare och jag ska säga dig att styrke träning på land inte ger ett skit i simning. I simning är det mest teknik som gäller sedan är det uthållighet. Så jag rekomenderar att du övar på teknik och inte styrke tränar. Jag är relativt slank gem
Jag är själv simmare och jag ska säga dig att styrke träning på land inte ger ett skit i simning. I simning är det mest teknik som gäller sedan är det uthållighet. Så jag rekomenderar att du övar på teknik och inte styrke tränar. Jag är relativt slank gem
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 08:48Jag lyfter skrot likt många andra simmare.
Jag lyfter skrot likt många andra simmare.
Quote from Håkan Öhling on 4 November 2009, 16:37Det fanns förr ett riktigt bra redskap som hette "Coll-craft". Det var helt enkelt att grovt snöre som var lindat över en cylinder. Man anpassade motståndet med olika antal varv. Väldigt bra att träna på hemma eller på resor.
En extra bra sak med denna
Det fanns förr ett riktigt bra redskap som hette "Coll-craft". Det var helt enkelt att grovt snöre som var lindat över en cylinder. Man anpassade motståndet med olika antal varv. Väldigt bra att träna på hemma eller på resor.
En extra bra sak med denna
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 19:02Annars kan man ju prova detta. Ser ut att vara ett otroligt smidigt verktyg för "torrsim"
http://www.youtube.com/watch?v=q7RunDQlTJg
Annars kan man ju prova detta. Ser ut att vara ett otroligt smidigt verktyg för "torrsim"
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 23:22Antar att man får bålstyrka som en boaorm efter ett par dagar med den maskinen.
Antar att man får bålstyrka som en boaorm efter ett par dagar med den maskinen.