Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur tuff brukar trailbanor vara?
You need to log in to create posts and topics.

Var igår och körde en 19 km otroligt tuff trailbana i Hälsingeskogarna mellan Bollnäs och Söderhamn (Segersta). 140 hjödmeter på de första 3 km och en total stigning på drygt 500 höjdmeter. Det finns säkert de som är mer erfarna traillöpare här i gruppen

Som referens var jag tvungen att kolla på Ursvik xtremespår. Det är ca 250m över 15 km

Svårt att svara på hur trailbanor "brukar " vara...

Det tuffaste lopp jag sprungit sett till höjdmeter är Vértex fjällmara. 1700 m på 43 km (www.vertex.cx).

Sedan är ju underlaget också en faktor att ta med i traillopp. Gävles och Hemlingby LK:s Vildma

Kul att få lite synpunkter från er erfarna löpare. Lars och Peter ni är välkommen att delta i nästa års Hälsingetrailen. Pratade med arrangörerna idag så här dagen efter och de är helt inställda på att köra på och göra detta till en årligt återkommande ti

BAMM-50 brukar ha c:a 1500 hm /dag

Var uppe på Ottfjället i morse,och där har man ju överblick över nästan hela Vertex fjällmaratonbanan, och tänkte för mig själv: f-n vilken jobbig bana det är!
Samtidigt tänkte jag på olika partier av banan och kom fram till att det är så här riktigt rol

Vertex får nog bli målet för nästa års barmarkssäsong. Låter mycket jobbigt men samtidigt mycket trevligt.

Ursvik xTreme har c:a 330 höjdmeter (mätt ett flertal gånger med barometrisk altimeter av märket Polar).

Hälsingetrailen låter ju rolig. Ska hålla utkik efter den nästa år 🙂

Skriv inte sådär vackra meningar. Vertex är en vecka efter Kalmar - jag borde rimligen vila då. Men ett bra exempel på tuff ehuru löpvänlig trail är det förvisso.