Quote from Guest on 7 July 2010, 12:16Var igår och körde en 19 km otroligt tuff trailbana i Hälsingeskogarna mellan Bollnäs och Söderhamn (Segersta). 140 hjödmeter på de första 3 km och en total stigning på drygt 500 höjdmeter. Det finns säkert de som är mer erfarna traillöpare här i gruppen
Var igår och körde en 19 km otroligt tuff trailbana i Hälsingeskogarna mellan Bollnäs och Söderhamn (Segersta). 140 hjödmeter på de första 3 km och en total stigning på drygt 500 höjdmeter. Det finns säkert de som är mer erfarna traillöpare här i gruppen
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 12:26Som referens var jag tvungen att kolla på Ursvik xtremespår. Det är ca 250m över 15 km
Som referens var jag tvungen att kolla på Ursvik xtremespår. Det är ca 250m över 15 km
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 13:55Svårt att svara på hur trailbanor "brukar " vara...
Det tuffaste lopp jag sprungit sett till höjdmeter är Vértex fjällmara. 1700 m på 43 km (www.vertex.cx).
Sedan är ju underlaget också en faktor att ta med i traillopp. Gävles och Hemlingby LK:s Vildma
Svårt att svara på hur trailbanor "brukar " vara...
Det tuffaste lopp jag sprungit sett till höjdmeter är Vértex fjällmara. 1700 m på 43 km (www.vertex.cx).
Sedan är ju underlaget också en faktor att ta med i traillopp. Gävles och Hemlingby LK:s Vildma
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 15:49Kul att få lite synpunkter från er erfarna löpare. Lars och Peter ni är välkommen att delta i nästa års Hälsingetrailen. Pratade med arrangörerna idag så här dagen efter och de är helt inställda på att köra på och göra detta till en årligt återkommande ti
Kul att få lite synpunkter från er erfarna löpare. Lars och Peter ni är välkommen att delta i nästa års Hälsingetrailen. Pratade med arrangörerna idag så här dagen efter och de är helt inställda på att köra på och göra detta till en årligt återkommande ti
Quote from Elias Engqvist on 7 July 2010, 16:36BAMM-50 brukar ha c:a 1500 hm /dag
BAMM-50 brukar ha c:a 1500 hm /dag
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 21:29Var uppe på Ottfjället i morse,och där har man ju överblick över nästan hela Vertex fjällmaratonbanan, och tänkte för mig själv: f-n vilken jobbig bana det är!
Samtidigt tänkte jag på olika partier av banan och kom fram till att det är så här riktigt rol
Var uppe på Ottfjället i morse,och där har man ju överblick över nästan hela Vertex fjällmaratonbanan, och tänkte för mig själv: f-n vilken jobbig bana det är!
Samtidigt tänkte jag på olika partier av banan och kom fram till att det är så här riktigt rol
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 22:34Vertex får nog bli målet för nästa års barmarkssäsong. Låter mycket jobbigt men samtidigt mycket trevligt.
Vertex får nog bli målet för nästa års barmarkssäsong. Låter mycket jobbigt men samtidigt mycket trevligt.
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 22:40Ursvik xTreme har c:a 330 höjdmeter (mätt ett flertal gånger med barometrisk altimeter av märket Polar).
Ursvik xTreme har c:a 330 höjdmeter (mätt ett flertal gånger med barometrisk altimeter av märket Polar).
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 22:40Hälsingetrailen låter ju rolig. Ska hålla utkik efter den nästa år 🙂
Hälsingetrailen låter ju rolig. Ska hålla utkik efter den nästa år 🙂
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 22:42Skriv inte sådär vackra meningar. Vertex är en vecka efter Kalmar - jag borde rimligen vila då. Men ett bra exempel på tuff ehuru löpvänlig trail är det förvisso.
Skriv inte sådär vackra meningar. Vertex är en vecka efter Kalmar - jag borde rimligen vila då. Men ett bra exempel på tuff ehuru löpvänlig trail är det förvisso.