Quote from Guest on 6 March 2013, 07:19Har ni någon bra teknik för att få skorna att fästa i pedalerna. Köpte ett par pedaler från Crank brothers - Candy 2, blir galen över att jag inte hittar direkt i fästet. Dock är det mina första spd pedaler eller vad det kallas, skorna är ett par Speciali
Har ni någon bra teknik för att få skorna att fästa i pedalerna. Köpte ett par pedaler från Crank brothers - Candy 2, blir galen över att jag inte hittar direkt i fästet. Dock är det mina första spd pedaler eller vad det kallas, skorna är ett par Speciali
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 07:29Hej, jag kör också med candy-pedaler. Det skall bara vara att placera klossen över pedalen och trycka nedåt och framåt. Det borde inte behövas någon särskilt stor kraft. Du kanske behöver trimma bort lite material från skons undersida om klossen sitter tr
Hej, jag kör också med candy-pedaler. Det skall bara vara att placera klossen över pedalen och trycka nedåt och framåt. Det borde inte behövas någon särskilt stor kraft. Du kanske behöver trimma bort lite material från skons undersida om klossen sitter tr
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 08:38Borde vara som Jonas säger, bara att "kliva i".
En tanke, du har väl rätt kloss i skorna? (Antaglingen, men i felsökning måste ju även självklarheter bockas av...)
Borde vara som Jonas säger, bara att "kliva i".
En tanke, du har väl rätt kloss i skorna? (Antaglingen, men i felsökning måste ju även självklarheter bockas av...)
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 08:48Det borde finnas en liten skruv på pedalen så att man kan justera hur hårt fjädringen sitter.
Det borde finnas en liten skruv på pedalen så att man kan justera hur hårt fjädringen sitter.
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 08:51Jag hade med problem i början att få fast mig, men där handlade det bara om att jag inte riktigt kände vart jag hade klossen på skon! Men efter att ha suttit och klickar i och ur mig ett antal gånger så gick det som en dans sedan, och nu är det inga probl
Jag hade med problem i början att få fast mig, men där handlade det bara om att jag inte riktigt kände vart jag hade klossen på skon! Men efter att ha suttit och klickar i och ur mig ett antal gånger så gick det som en dans sedan, och nu är det inga probl
Quote from Camilla Höög on 6 March 2013, 09:04Du skriver SPD, men har pedaler från Crankbrothers. Det är 2 olika system.
Då är frågan om du använder rätt cleats valid. Använder du de som följde med pedalerna eller de som följde med skorna?
Du skriver SPD, men har pedaler från Crankbrothers. Det är 2 olika system.
Då är frågan om du använder rätt cleats valid. Använder du de som följde med pedalerna eller de som följde med skorna?
Quote from Rasmus Olsson on 6 March 2013, 09:18Grattis till ditt val av Candy från Crank Brothers! Det är grmy mycket lättare komma i Candy eller åäven Eggbeaters, än SPD-pedaler från Shimano. Du kan trycka i framifrån, bakifrån och uppifrån. Med SPD måst4e du vara superextakt bakifrån å hamnar rätt.
Grattis till ditt val av Candy från Crank Brothers! Det är grmy mycket lättare komma i Candy eller åäven Eggbeaters, än SPD-pedaler från Shimano. Du kan trycka i framifrån, bakifrån och uppifrån. Med SPD måst4e du vara superextakt bakifrån å hamnar rätt.
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 09:27Använde mina nya SPD skor för första gången i måndags på spinning och jag var lite rädd att inte komma i och visst blev det lite komik de först gångerna jag skulle i, men efter ett par gånger har man häng på hur man gör och känner klossen. Dock är jag gla
Använde mina nya SPD skor för första gången i måndags på spinning och jag var lite rädd att inte komma i och visst blev det lite komik de först gångerna jag skulle i, men efter ett par gånger har man häng på hur man gör och känner klossen. Dock är jag gla
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 16:06Tack för alla svar, får väl klura lite på tekniken. Butiken som jag köpte pedaler o skor av satte dit allt så jag har inte en aning men jag ska gå ut och kolla på det. Har endast ramlat som en fura en gång :). Behöver man smörja fjädern i pedalen?
Trodde
Tack för alla svar, får väl klura lite på tekniken. Butiken som jag köpte pedaler o skor av satte dit allt så jag har inte en aning men jag ska gå ut och kolla på det. Har endast ramlat som en fura en gång :). Behöver man smörja fjädern i pedalen?
Trodde
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 17:49SPD = Shimano Pedaling Dynamics, det du menar kallas "clipless bicycle pedals" clipslösa pedaler med andra ord.
///tomasp
SPD = Shimano Pedaling Dynamics, det du menar kallas "clipless bicycle pedals" clipslösa pedaler med andra ord.
///tomasp