Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 14:25Även om man i teorin inte ska behöva smörja så blir iaf Shimanos pedaler klart trevligare av att man smörjer fjädern då och då. Jag brukar bara kladda på lite kedjeolja. Konstruktionen är ju inte SÅ annorlunda på Crank Brothers men de kanske är någon vikt
Även om man i teorin inte ska behöva smörja så blir iaf Shimanos pedaler klart trevligare av att man smörjer fjädern då och då. Jag brukar bara kladda på lite kedjeolja. Konstruktionen är ju inte SÅ annorlunda på Crank Brothers men de kanske är någon vikt
Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 17:13Nu har pedalen blivit mer inkörd, så nu rullar livet på 🙂 Tack för hjälpen!
Nu har pedalen blivit mer inkörd, så nu rullar livet på 🙂 Tack för hjälpen!
Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 19:52Jag vill då inte slinta till för att det är olja på pedalen!
Snarare kan man ta bort plastpluppen, lossa från axeln och lägga på fett. Men mina snurrar som bara den utan vård.
Jag vill då inte slinta till för att det är olja på pedalen!
Snarare kan man ta bort plastpluppen, lossa från axeln och lägga på fett. Men mina snurrar som bara den utan vård.
Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 22:25Nu menar jag inte fettet i lagren (det har jag visserligen också bytt/fyllt på) utan den utanpåliggande mekanismen. Den har uppvisat spår av rost ibland och har känts trög men med några droppar olja på varje sida blir det mycket bättre. Har inte märkt att
Nu menar jag inte fettet i lagren (det har jag visserligen också bytt/fyllt på) utan den utanpåliggande mekanismen. Den har uppvisat spår av rost ibland och har känts trög men med några droppar olja på varje sida blir det mycket bättre. Har inte märkt att
Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 22:39Rost!? Vilken modell har du, har själv blåa 3:an, den är helt rostfri, vet inte om det gjorts några matrialförändringar med nya mod.ellen
Rost!? Vilken modell har du, har själv blåa 3:an, den är helt rostfri, vet inte om det gjorts några matrialförändringar med nya mod.ellen
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 00:34Shimanos billigaste, M520. Skrev faktiskt att det gällde Shimanos pedaler 🙂
Och så mycket stenar som de har fått smaka på känns det inte som någon idé att köpa något häftigare heller.
Shimanos billigaste, M520. Skrev faktiskt att det gällde Shimanos pedaler 🙂
Och så mycket stenar som de har fått smaka på känns det inte som någon idé att köpa något häftigare heller.
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 21:52Läser lite fort i bland 😉
Läser lite fort i bland 😉