Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 20:05Jag läste någonstans att om man trappar ner träningen kraftigt, men ändå fortfarande gör något, så tappar man inte alls särskilt fort.
Om du har problem med foten kan jag rekommendera vattenlöpning. Extremt skonsamt, men ändå rätt likt vanligt löpning. D
Jag läste någonstans att om man trappar ner träningen kraftigt, men ändå fortfarande gör något, så tappar man inte alls särskilt fort.
Om du har problem med foten kan jag rekommendera vattenlöpning. Extremt skonsamt, men ändå rätt likt vanligt löpning. D
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 21:23Hur gör man vattenlöpning då?
Ja kondition är en färskvara men som tur är så är cykling en sån bra sport att man kan göra det ordentligt även fast man har en stukad fot 🙂
Cyklade ett pass igår och det kändes bra! 😀
Hur gör man vattenlöpning då?
Ja kondition är en färskvara men som tur är så är cykling en sån bra sport att man kan göra det ordentligt även fast man har en stukad fot 🙂
Cyklade ett pass igår och det kändes bra! 😀
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 21:36Se http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=170570 för diskussion om vattenlöpning.
I princip kan man säga att man flyter upprätt, utan att nå botten, och sedan rör armar och ben på samma sätt som vid löpning. Det underlättar om man har en "we
Se http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=170570 för diskussion om vattenlöpning.
I princip kan man säga att man flyter upprätt, utan att nå botten, och sedan rör armar och ben på samma sätt som vid löpning. Det underlättar om man har en "we
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 08:38Självklart tappar man successivt när man inte tränar. Men det går inte så fort som det låter på en del som verkar tro att år av träning försvinner på en vecka.
Självklart är det också mycket mer kritiskt när man är elit. Har man ambitionen att vinna täv
Självklart tappar man successivt när man inte tränar. Men det går inte så fort som det låter på en del som verkar tro att år av träning försvinner på en vecka.
Självklart är det också mycket mer kritiskt när man är elit. Har man ambitionen att vinna täv
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 14:20Innan jag vurpade på cyckeln förra sommaren sprang jag 3-4mil/vecka, men har kört spinning det senaste halvåret. Det är mindre stötigt för ryggen, men inte lika konditionskrävande som löpning.
Men nu sträckte det till igen igår. Min fråga är om det finns
Innan jag vurpade på cyckeln förra sommaren sprang jag 3-4mil/vecka, men har kört spinning det senaste halvåret. Det är mindre stötigt för ryggen, men inte lika konditionskrävande som löpning.
Men nu sträckte det till igen igår. Min fråga är om det finns
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 14:57Om jag ersätter löpning med spinning i ett halvår är mitt problem snarare att jag vidhåller samma kondition som innan men att ben, knän och fötter inte alls är med i matchen sedan när jag ska börja springa och då blir jag frustrerad för att jag inte kan t
Om jag ersätter löpning med spinning i ett halvår är mitt problem snarare att jag vidhåller samma kondition som innan men att ben, knän och fötter inte alls är med i matchen sedan när jag ska börja springa och då blir jag frustrerad för att jag inte kan t