Quote from Funbeat user on 11 February 2012, 04:57Hej. Så här gör jag när det är kallt och jag ska vara ute en längre stund.
1.varmt vatten i camelen.
2. Handvärmare i camelen och dessa placeras lämpligen på "utsidan"bort från ryggen.
3.blås ren slangen när du är klart. Om inte fryser munstycket lätt
Hej. Så här gör jag när det är kallt och jag ska vara ute en längre stund.
1.varmt vatten i camelen.
2. Handvärmare i camelen och dessa placeras lämpligen på "utsidan"bort från ryggen.
3.blås ren slangen när du är klart. Om inte fryser munstycket lätt
Quote from Funbeat user on 11 February 2012, 07:29Varför inte bara ha slangen innanför jackan? Då borde det inte frysa.
Varför inte bara ha slangen innanför jackan? Då borde det inte frysa.
Quote from Funbeat user on 11 February 2012, 07:39"Hur kan man inte dricka om man joggar i 2h?"
Genom att dricka tillräckligt under de övriga 22h.
"Hur kan man inte dricka om man joggar i 2h?"
Genom att dricka tillräckligt under de övriga 22h.
Quote from Funbeat user on 11 February 2012, 07:45Det är vattnet längst fram i munstycket som fryser. Blås därför in det i blåsan. Det för också med sig den positiva effekten att första slurken slipper blir en kallsup.
Att ta i beaktande är Mpembaeffekten (googla på "Mpemba Effect" ).
Det är vattnet längst fram i munstycket som fryser. Blås därför in det i blåsan. Det för också med sig den positiva effekten att första slurken slipper blir en kallsup.
Att ta i beaktande är Mpembaeffekten (googla på "Mpemba Effect" ).
Quote from Funbeat user on 11 February 2012, 13:04Ett tips för er som är ute och lufsar så länge i vinterkylan.
Ta ett dricksglas fyllt med sprit, tillsätt (1) ett russin för smakens skull.
Så har du finsk glögg med dig ut.
Garanterat ingen isbildningen och proppar i rören.:-)
Ett tips för er som är ute och lufsar så länge i vinterkylan.
Ta ett dricksglas fyllt med sprit, tillsätt (1) ett russin för smakens skull.
Så har du finsk glögg med dig ut.
Garanterat ingen isbildningen och proppar i rören.:-)
Quote from Funbeat user on 11 February 2012, 15:56GLYKOL!
GLYKOL!
Quote from Funbeat user on 11 February 2012, 16:01Att dricka lite under långpass är mycket en vanesak, iaf för mig. Tidigare "kunde" jag inte springa ens en mil utan vätska. Nu kör jag upp till 20-22 km helt utan dricka, i ganska lugnt tempo dock, ansträngningsnivå 2 på en 5-gradig skala. Jag har gradvis
Att dricka lite under långpass är mycket en vanesak, iaf för mig. Tidigare "kunde" jag inte springa ens en mil utan vätska. Nu kör jag upp till 20-22 km helt utan dricka, i ganska lugnt tempo dock, ansträngningsnivå 2 på en 5-gradig skala. Jag har gradvis
Quote from Funbeat user on 11 February 2012, 16:30Springa långt utan vatten är som nämndes vanesak. Under pass på 3-4h föredrar jag också att ha något att dricka, vilket gör löppasset bekvämare. Jag brukar stanna till någonstans för att inhandla något att dricka på vägen eller som någon nämnde att man ka
Springa långt utan vatten är som nämndes vanesak. Under pass på 3-4h föredrar jag också att ha något att dricka, vilket gör löppasset bekvämare. Jag brukar stanna till någonstans för att inhandla något att dricka på vägen eller som någon nämnde att man ka
Quote from Funbeat user on 13 February 2012, 09:08Snurra en kanthaltråd runt slangen och koppla ett litet batteri till, trä över släng isolering, sätt på en stund innan du skall dricka, räcker att smälta bort eventuella proppar.
Räkna ut lämplig effekt på tråden innan.
Snurra en kanthaltråd runt slangen och koppla ett litet batteri till, trä över släng isolering, sätt på en stund innan du skall dricka, räcker att smälta bort eventuella proppar.
Räkna ut lämplig effekt på tråden innan.
Quote from Funbeat user on 13 February 2012, 12:481. Du får inte önskad effekt genom att fylla ryggan med varmt vatten eftersom varmt vatten fryser snabbare än kallt vatten.
2. Mina empiriska studier visar att isolering till slangen är verkningslöst.
3. Blås inte tillbaka vattnet i slangen! Effekten bl
1. Du får inte önskad effekt genom att fylla ryggan med varmt vatten eftersom varmt vatten fryser snabbare än kallt vatten.
2. Mina empiriska studier visar att isolering till slangen är verkningslöst.
3. Blås inte tillbaka vattnet i slangen! Effekten bl