Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

räcker det med att gå ca: 10 minuter+små strecha lite,eller hur brukar ni göra

Det varierar. Ibland promenerar jag innan, (bra att rasta hunden med så man inte måste stanna för det när man väl börjar springa), men ibland börjar jag bara jogga väldigt långsamt direkt och så ökar jag farten när jag börjar bli varm i kläderna.

Stretch

Träning: Ingen uppvärmning - första kilometern något lugnare (OK, det kanske kan kallas uppvärmning...)

Tävling: Börjar med lätt jogging i 5-10 minuter (tills jag känns varm). Sedan lite streching av vader, baksidor, framsidor, höftböjare. Sedan jogging

Lugn löpning i 10-20 minuter. Förr gjorde jag det bara på snabba pass men numera även på distanspass. Tycker att det blir bättre kvalitet på passen då.

Töjningar gör jag mest bara på tävlingar då det är för tråkigt på träning.

Samma här. Lugn löpning ett par tre km. Sen ökas farten per automatik, har jag märkt.

Funderar på om såna däringa stegringslopp är nåt att ha när man ska köra backar eller intervaller. Tycker allt som oftast att första vändan går segt som bara den...(#)

Jag brukar gå i normal takt ca 5 minuter, vilket gör att startpunkten och målpunkten där jag startar respektive stoppar klockan för träningspasset inte är på samma plats även då jag utgår ifrån hemmet. Innan jag börjar springa kör jag extremt lätt stretch

Tränar med en MiCoach och passen börjar och slutar med 5 minuter promenad/slö jogg.

Efter 5 minuter uppvärmningspromenad pausar jag MiCoachen och stretchar lite innan jag börjar jogga.

10 minuter Yoga och 10-15 minuter i väldigt lugnt tempo i både början och slutet av rundan. För mig handlar löpning väldigt mycket om känslan, jag springer bara för mitt egna höga nöjes skull så jag försöker få det att vara bekvämt både under och efter pa

Lugn löpning i 10 minuter, sedan typ samma tempo då jag inte är så snabb. (t+)

Jag använder ofta upp- och nedjogg som ett sätt att få mer volym på träningen. Därför kan den bli betydligt längre än vad som strängt taget är nödvändigt för att värma upp, ibland uppåt en mil.

12