Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 06:40Bara på snabbdistanspass och intervall-/backpass värmer jag upp med lugnare start där farten ökas av sig själv när det känns bra. Intervall-/backpass avslutar jag uppvärmningen med några ruscher för att förbereda hjärtat på att det är dags att vakna på al
Bara på snabbdistanspass och intervall-/backpass värmer jag upp med lugnare start där farten ökas av sig själv när det känns bra. Intervall-/backpass avslutar jag uppvärmningen med några ruscher för att förbereda hjärtat på att det är dags att vakna på al
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 12:55Lugn start medans jag känner efter hur kroppen mår.
På vintern lägger jag dessutom till att jag har bilens stolsvärme på max medans jag åker till motionsspåret. 😉
Lugn start medans jag känner efter hur kroppen mår.
På vintern lägger jag dessutom till att jag har bilens stolsvärme på max medans jag åker till motionsspåret. 😉
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 08:55Går joggar till min startpunkt möjligen. Annars går det mest långsammare i början. Om det inte är intervaller eller tempopass, då är det ca 1,5 -2 km lugnare i början och slutet.
Går joggar till min startpunkt möjligen. Annars går det mest långsammare i början. Om det inte är intervaller eller tempopass, då är det ca 1,5 -2 km lugnare i början och slutet.
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 18:31Jag värmer aldrig upp inför träningspass eller lopp. Brukar stretcha lite hitan å¨ditan å sen så öppnar jag i snigelfart å då blir jag varm. Funkar för mig som springer långsamt men skulle jag ha andra tankar ref resultatet så skulle jag nog värma upp en
Jag värmer aldrig upp inför träningspass eller lopp. Brukar stretcha lite hitan å¨ditan å sen så öppnar jag i snigelfart å då blir jag varm. Funkar för mig som springer långsamt men skulle jag ha andra tankar ref resultatet så skulle jag nog värma upp en
Quote from Elias Engqvist on 1 May 2010, 23:32Jag tycker stretcha är klart överreklamerat
Jag tycker stretcha är klart överreklamerat
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 08:59Christer:
Ja som uppvärmning är väl stretching klart överreklamerat. det kanske till och med gör mer skada än nytta.
Efter träningen är nog bättre då men inte helt oomtvistat då heller.
Christer:
Ja som uppvärmning är väl stretching klart överreklamerat. det kanske till och med gör mer skada än nytta.
Efter träningen är nog bättre då men inte helt oomtvistat då heller.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 16:21Jag värmer alltid upp ca 1,5 km. Största anledningen är att mina vader ofta känns sega och stela i början på ett pass och att det är lite mentalt tungt att komma igång. Det gäller även om jag är väldigt sugen på träning.
Efter uppvärmningen pustar jag n
Jag värmer alltid upp ca 1,5 km. Största anledningen är att mina vader ofta känns sega och stela i början på ett pass och att det är lite mentalt tungt att komma igång. Det gäller även om jag är väldigt sugen på träning.
Efter uppvärmningen pustar jag n
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 17:14Jag kör lugn jogg några hundra meter och sen 5 min löpskolning med stegrande ansträngning. Då får man även in den viktiga biten nästan lite gratis. 😀
Jag kör lugn jogg några hundra meter och sen 5 min löpskolning med stegrande ansträngning. Då får man även in den viktiga biten nästan lite gratis. 😀