Quote from Guest on 23 April 2014, 08:18Jag lider av århundradets svåraste beslutsångest.
Jag kan inte välja hjälm.
Min hjälm har gjort sitt. Den är sluten och gammal helt enkelt. Jag har provar hjälmar sedan förra sommaren och hittar ingen som bara känns WOW.
Jag hittar billiga hjälmar, sn
Jag lider av århundradets svåraste beslutsångest.
Jag kan inte välja hjälm.
Min hjälm har gjort sitt. Den är sluten och gammal helt enkelt. Jag har provar hjälmar sedan förra sommaren och hittar ingen som bara känns WOW.
Jag hittar billiga hjälmar, sn
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 08:28Detta kommer inte hjälpa dig något, men med ett huvud på 64cm så är mtt enda kriterium att den passar 😀
Så min är en Bell XLV då det var den enda jag hittade som funkade.
Men om det du velar mellan snygg eller skön så skulle jag gå på skön. Är ju en sä
Detta kommer inte hjälpa dig något, men med ett huvud på 64cm så är mtt enda kriterium att den passar 😀
Så min är en Bell XLV då det var den enda jag hittade som funkade.
Men om det du velar mellan snygg eller skön så skulle jag gå på skön. Är ju en sä
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 08:35Passform, ventilation.
Passform både skal och remmar
Ventilationen viktig när det blir sommar ute
Passform, ventilation.
Passform både skal och remmar
Ventilationen viktig när det blir sommar ute
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 08:41Välsittande, skön och snygg. 🙂
Jag har tre hjälmar,
en Giro Rift
BILD:www.bike24.de/i/p/8/9/42098_00_d.jpg
och en Giro Air Attack Sheild
BILD:www.wheelies.co.uk/Images/Products/59234.jpg
och en Bell Javelin
BILD:www.bellhelmets.jp/img13/product
Välsittande, skön och snygg. 🙂
Jag har tre hjälmar,
en Giro Rift
BILD:www.bike24.de/i/p/8/9/42098_00_d.jpg
och en Giro Air Attack Sheild
BILD:www.wheelies.co.uk/Images/Products/59234.jpg
och en Bell Javelin
BILD:www.bellhelmets.jp/img13/product
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 09:02Mitt problem är att jag tydligen har en konstig huvudform. De hjälmar som sitter perfekt är så fula att jag vill gråta. De snygga hjälmarna sitter inte alls bra.
Gaaaaahhhh! Jag KAN inte åka en sommar till med min hjälm. På vintern funkar den om jag har
Mitt problem är att jag tydligen har en konstig huvudform. De hjälmar som sitter perfekt är så fula att jag vill gråta. De snygga hjälmarna sitter inte alls bra.
Gaaaaahhhh! Jag KAN inte åka en sommar till med min hjälm. På vintern funkar den om jag har
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 09:02Sara, dina hjälmar var snygga!!
Sara, dina hjälmar var snygga!!
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 10:16Passform är överlägset viktigast. Annars försvinner poängen med att ha hjälm lite tycker jag. Sitter den inte bra finns risken att den inte sitter där den ska vid en vurpa.
För egen del har jag passerat Giro och hittat Catlike som sitter som gjutna på mi
Passform är överlägset viktigast. Annars försvinner poängen med att ha hjälm lite tycker jag. Sitter den inte bra finns risken att den inte sitter där den ska vid en vurpa.
För egen del har jag passerat Giro och hittat Catlike som sitter som gjutna på mi
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 10:57Sara: Din första hjälm är väl en Giro Ionos? Snygg är den i alla fall.
Sara: Din första hjälm är väl en Giro Ionos? Snygg är den i alla fall.
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 11:22Nina: För mig är "snygg" det viktigaste kriteriet. Det följer ju med små kuddar och sånt ibland så att man kan fjuppla till passformen.
Nina: För mig är "snygg" det viktigaste kriteriet. Det följer ju med små kuddar och sånt ibland så att man kan fjuppla till passformen.
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 12:12Jag kanske rent av ska cykla i dotterns bandyhjälm istället. Den är i alla fall snygg. (#)
Jag kanske rent av ska cykla i dotterns bandyhjälm istället. Den är i alla fall snygg. (#)